جزییات افزایش تعداد نمایندگان مجلس به تفکیک استان‌ها + تعداد نمایندگان افزوده شده هر استان

جزییات افزایش تعداد نمایندگان مجلس به تفکیک استان‌ها + تعداد نمایندگان افزوده شده هر استان

ایرنا نوشت: سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اعضای کمیسیون محدوده‌های جدید حوزه‌های انتخابیه و تعداد افزایش ۴۰ نماینده برای استان‌های مختلف را مشخص کردند.

علی حدادی در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز بررسی نهایی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت و تعداد ۴۰ نماینده برای محدوده حوزه‌های انتخابیه تعیین شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به میزان تعداد نمایندگان افزایش یافته بر اساس مصوبه این جلسه افزود: بر اساس مصوبه انجام شده برای آذربایجان غربی یک نفر، اصفهان ۲ نفر، البرز ۳ نفر، بوشهر یک نفر، شهرستانهای تهران ۴ نفر قطعی و ۲ نفر ذخیره، چهارمحال و بختیاری یک نفر، خراسان جنوبی یک نفر، خراسان رضوی ۲ نفر، خراسان شمالی یک نفر، خوزستان ۲ نفر، سیستان و بلوچستان ۳ نفر، فارس ۲ نفر، قزوین یک نفر، قم یک نفر، کردستان یک نفر، کرمان ۳ نفر، کرمانشاه یک نفر، گلستان یک نفر، مازندران یک نفر، مرکزی یک نفر، هرمزگان ۲ نفر، یزد ۲ نفر و لرستان یک نفر به تعداد کرسی نمایندگان این استان‌ها افزوده می‌شود.

حدادی خاطرنشان کرد: این مطلب صرفا مصوبه کمیسیون بوده و باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفته و به تأیید شورای نگهبان برسد تا سپس دولت آن را اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱

پست بعدی

روایت عفت مرعشی از ترور آیت‌الله هاشمی / پریدم جلو، آقای هاشمی را پرت کردم روی زمین ... + عکس‌ها

ی ژانویه 8 , 2023
برنا به نقل از همسر مرحوم آیت الله هاشمی نوشت: آقای هاشمی را بغل کردیم و گذاشتیم توی ماشین. مهدی هم پرید داخل ماشین. من بدون جوراب و کفش سوار ماشین شدم تا برویم به بیمارستان. شب ۴ خرداد ۱۳۵۸، هنگامی که مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از اعضای اصلی شورای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000