نکات مهم برای رزرو ویلاهای مشرف به جنگل رامسر

رامسر را همه ما به‌عنوان یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور می‌شناسیم که هم طبیعت بسیار زیبایی دارد و هم با فاصله کمی از دریا واقع شده و یک مقصد مناسب برای عاشقان دریا و طبیعت در سفر به شمال کشور است.

رامسر که در مرز بین دو استان مازندران و گیلان واقع شده در بیشتر روزهای سال مملو از مسافران و گردشگران است و اگر بخواهید در تعطیلات یا آخر هفته به آن سفر کنید باید حتماً از قبل درباره محل اقامت برنامه‌ریزی کرده و هتل، ویلا یا سوئیت آپارتمان بگیرید.

بیشتر ویلاهای رامسر به دو دسته مهم ویلاهای ساحلی و ویلاهای مشرف به جنگل تقسیم می‌شوند که تقریباً قیمت گران‌تری در مقایسه با سوئیت آپارتمان‌های داخل شهر دارند. اگر دسته‌جمعی و با خانواده سفر بروید و هزینه رزرو بین اعضا تقسیم شود، هزینه رزرو این ویلاها بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است، به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مقاله راهنمای رزرو ویلاهای جنگلی رامسر را برایتان بیاوریم تا درباره نکات مهم و ضروری اجاره این مدل ویلاها بیشتر بدانید. املاکی‌ها در مورد ویلاهای رامسر همه حقیقت را نمی‌گویند

احتمال گزش حشرات و انواع پشه

در رزرو ویلای جنگلی به‌خصوص در فصل تابستان و اواخر بهار مهم‌ترین نکته‌ای که احتمالاً خودتان هم می‌دانید، احتمال گزش حشرات و پشه است.

طبیعت محل زندگی انواع موجودات زنده است و اگر قرار است در دل جنگل کمپ کنید یا ویلای مشرف به جنگل بگیرید، باید این حقیقت را هم قبول کنید که احتمال نیش حشرات هم وجود دارد و جایی برای گله نیست. به همین خاطر معمولاً توصیه می‌کنیم حتماً از قبل پماد مخصوص گزش حشرات و پماد مراقبتی بعد از نیش پشه را همراه داشته باشید. در ضمن بهتر است که یک قرص ویتامین b بخورید یا همراه داشته باشید تا شب‌ها از نیش پشه در امان بمانید. در صورتی هم که محل گزش بیش از حد قرمز شد یا خارش شدیدی داشت اصلاً به آن دست نزنید و حتماً به پزشک مراجعه کنید تا داروی مخصوص را برایتان تجویز کند.

محدودیت دسترسی و وضعیت اینترنت

ویلاهای مشرف به جنگل، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کلبه‌های جنگلی معمولاً در فاصله دورتری از شهر واقع شدند و دسترسی نسبتاً محدودی دارند. در ضمن ممکن است که شما در برخی مناطق دسترسی خوبی هم به اینترنت نداشته باشید، به همین خاطر معمولاً پیشنهاد می‌کنیم که قبل از رزرو ویلا وضعیت اینترنت را از مالک یا مهمانان قبلی جویا شده و درباره دسترسی‌ها نیز بپرسید.

اگر فاصله نزدیک‌ترین داروخانه، فروشگاه مواد غذایی و … از ویلا دور است حتماً خریدهای ضروری از را قبل انجام دهید تا نیازی به رفت‌وآمد دوباره نداشته و بتوانید از اقامت در ویلا و تماشای طبیعت بکر و زیبا نهایت لذت را ببرید.

سیستم تهویه مطبوع هوا برای ویلای جنگلی ضروری است!

سومین نکته مهم در اجاره ویلاهای مشرف به جنگل در رامسر، وضعیت سیستم سرمایشی و گرمایشی خانه یا اصطلاحاً همان تهویه مطبوع هوا است.

شهرهای شمالی کشور به دلیل فاصله کمی که از دریا دارند، تقریباً مرطوب هستند و اگر در تابستان به این ناحیه سفر کنید رطوبت بالای هوا که به آن هوای شرجی می‌گویند؛ بعد از چند روز ممکن است حسابی شما را خسته و کلافه کند.

میزان رطوبت در نواحی جنگلی هم تقریباً بالا است. البته هرچقدر ویلایی که رزرو کردید، در نواحی مرتفع‌تر باشد در مقایسه با نواحی ساحلی و شهر هوای خنک‌تری دارد؛ ولی به دلیل رطوبت هوا شرجی می‌شود و اصطلاحاً می‌گوییم هوا دم دارد. به همین خاطر اگر قرار است از سفرتان نهایت لذت را برده و از گرما و رطوبت هوا کلافه نشوید، بهتر است حتماً ویلایی رزرو کنید که سیستم سرمایشی خوبی داشته باشد. در روزهای زمستانی و سرد هم که مسئله رطوبت هوا وجود ندارد، ویلاهای جنگلی معمولاً سردتر از داخل شهر و ویلاهای ساحلی است و باید حتماً شوفاژ، پکیج و سیستم سرمایشی خوبی داشته باشد، پس در زمان رزرو ویلا حتماً به امکانات تهویه هوا توجه کنید.

راهنمای کامل رزرو ویلاهای جنگلی در رامسر

تا اینجا مهم‌ترین نکات برای رزرو ویلاهای مشرف به جنگل‌های رامسر را که باید حتماً به آن توجه کنید؛ آوردیم. نکات دیگری هم مانند وضعیت نظافت و بهداشت ویلا، نحوه برخورد مالک و پذیرایی، امکان همراه داشتن حیوان خانگی، امکانات و وسایل آشپزخانه، قوانین تمدید رزرو یا کنسلی و … هم وجود دارد که بین ویلاهای جنگلی و ساحلی مشترک است و احتمالاً خودتان به خوبی می‌دانید.

برای رزرو ویلاهای مشرف به جنگل در رامسر و دیگر شهرهای شمالی کشور می‌توانید کاملاً غیرحضوری و آنلاین اقدام کنید. سایت‌هایی مانند اقامت 24، جاباما، اتاقک، شب، جاجو و هومسا از بهترین پلتفرم‌های رزرو آنلاین ویلا در رامسر با مناسب‌ترین قیمت است.

در این سایت‌ها می‌توانید عکس‌های واقعی از هر ویلا با نام مالک، شرایط ویلا، تجربه مهمانان قبلی و برخی قوانین رزرو را چک کرده و بعد از مقایسه ویلای موردنظر را رزرو کنید. هزینه رزرو ویلا هم به‌صورت پرداخت آنلاین است تا بعد از تکمیل کد رهگیری و لوکیشن دقیق برایتان ارسال شود. در صورتی هم که نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، حتماً با پشتیبانی سایتی که از آن بلیت گرفتید، تماس بگیرید.

در نهایت هم یادتان باشد که طبیعت در عین حال که اقامتی بی‌نهایت زیبا را به شما هدیه می‌دهد، سختی و محدودیت‌های خودش را هم دارد. در صورتی که اقامت در دل جنگل را انتخاب کردید، از آسیب به طبیعت، پوشش جانوری و گیاهی خودداری کرده، هرجایی آتش روشن نکنید، حتماً بعد از رفتن آتش را خاموش کنید و در پیاده‌روی در دل جنگل به جز ردپا چیزی از خودتان یادگار نگذارید.

پست بعدی

فراخوان تجمع مقابل سفارت فرانسه در تهران

ش ژانویه 7 , 2023
مشرق نیوز نوشت: حوزویان تهران یکشنبه ۱۸ دی‌ماه از ساعت ۱۵ به منظور محکومیت این اقدام شنیع و مذبوحانه، در مقابل سفارت فرانسه تجمع می‌کنند. به گزارش روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه استان تهران، در پی توهین اخیر نشریه صهیونیستی فرانسوی به مقام شامخ مرجعیت و ولایت، حوزویان تهران یکشنبه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000