روزنامه اصولگرا: حجاب، خلاوه بر شریعت، ریشه در سنت رفتاری ایرانیان باستان دارد

روزنامه اصولگرا: حجاب، خلاوه بر شریعت، ریشه در سنت رفتاری ایرانیان باستان  دارد

روزنامه جوان نوشت: گرایش اخلاقی از زمان باورمندی ایرانیان به دین در میانشان وجود داشته، چنان‌که شعار «پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک» چکیده همان هنجارهای اخلاقی توحیدی ایرانیان باستان است.

گرایش اخلاقی از زمان باورمندی ایرانیان به دین در میانشان وجود داشته، چنان‌که شعار «پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک» چکیده همان هنجارهای اخلاقی توحیدی ایرانیان باستان است. پس از اسلام نیز پایبندی به موازین اخلاقی شریعت همین چارچوب‌های اخلاقی را در جامعه ایرانی تثبیت کرد. هنجارهایی، چون عفاف، حجاب، حیا، غیرتمندی و… که علاوه بر مبتنی بودن بر شریعت، ریشه در سنت رفتاری ایرانیان باستان نیز دارد در بافتار اخلاقی جامعه ایرانی تثبیت شده است و از این روست که تلاش‌هایی که در یک سده گذشته برای اخلاق‌زدایی و رواج برهنگی و بی‌حیایی در جامعه ایرانی از سوی رژیم پهلوی و نیز روشنفکران وابسته و رسانه‌های غربی رخ داده، هرچند تأثیر اندکی داشته، اما به آن نتیجه مطلوب خود نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

جزئیات کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین ۱۴۰۲

ش دسامبر 31 , 2022
رئیس جمعیت هلال‌احمر بر به کارگیری تجربه‌های گذشته و دستاوردهای علمی‌ کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین جهت ارائه خدمات کیفی‌تر در مراسم اربعین حسینی در سال 1402 تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند در نشست کمیته‌های علمی و هیأت اجرایی کنگره سلامت در اربعین ۱۴۰۲ که با حضور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000