رئیس کمیته حقوق بشر مجلس: در سفر نیویورک، واقعیت حوادث ایران را به مقامات کشورها دادیم، تعجب و بعضا تشکر کردند / گفتند این اطلاعات را مرتب به ما بدهید

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس: در سفر نیویورک، واقعیت حوادث ایران را به مقامات کشورها دادیم، تعجب و بعضا تشکر کردند / گفتند این اطلاعات را مرتب به ما بدهید

خانه ملت نوشت : زهره الهیان با اشاره به سفر هیاتی از ایران به نیویورک گفت: با توجه به اتهاماتی که درباره حوادث اخیر جمهوری اسلامی ایران در جوامع حقوق بشری مطرح شده است، این سفر با هدف تبیین وضعیت داخل کشورمان و واقعیت‌های داخلی برای مقامات سایر کشورها انجام گرفت.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با اشاره به سفر هیاتی از ایران به نیویورک با هدف روشنگری تحولات و اخیر و واقعیت‌های داخلی کشور، گفت: شورای حقوق بشر به جایگاهی برای غرض ورزی‌های سیاسی تبدیل شده است.

زهره الهیان با اشاره به سفر اخیر خود به همراه دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه به نیویورک، گفت: کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل هر سال قطعنامه‌ای به پیشنهاد کشور کانادا درباره وضعیت حقوق بشر ایران به رای می‌گذارد، از همین رو هیاتی از ایران به نیویورک سفر کرد. با توجه به اتهاماتی که درباره حوادث اخیر جمهوری اسلامی ایران در جوامع حقوق بشری مطرح شده است، این سفر با هدف تبیین وضعیت داخل کشورمان و واقعیت‌های داخلی برای مقامات سایر کشورها انجام گرفت.

الهیان افزود: در این سفر نشستی را با اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در محل سازمان ملل داشتیم، همچنین نشستی را با کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برگزار کردیم. نشست دیگری هم را با دوستداران منشور داشتیم که ۱۹ کشور هستند و با سیاست‌های غرب و آمریکا مخالف هستند، جلسات جداگانه‌ای هم با ۱۰ کشور جهت تبیین شرایط موجود کشورمان برگزار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه این کشورها اطلاعات خود را از طریق رسانه‌ها دریافت می‌کنند، اظهار کرد: برخی رسانه‌ها هجمه‌های غیرمنصفانه و دروغ‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران در حوادث اخیر مطرح کردند تا اذهان مقامات دیگر کشورها را تحت شعاع قرار دهند لذا این کشورها اطلاعات صحیحی از واقعیت‌های موجود نداشتند و وقتی ما توضیحاتی را درباره ماهیت حوادث اخیر به آنها می‌دادیم، تعجب می‌کردند و بعضا برای ارایه این اطلاعات از ما تشکر می‌کردند و خواستار استمرار گفتگوها با ایران بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: برخی کشورها در واکنش به این توضیحات می‌گفتند که این مباحث برای ما آشناست زیرا در کشورهای ما هم استکبار تلاش داشته تا چنین طرح‌هایی را پیاده سازی کند. برخی کشورها هم انتقاد جدی به مواضع رسانه‌ها در این خصوص داشتند و تعدادی از کشورها اعلام کردند که چه خوب است که این اطلاعات به صورت مستمر به ما داده شود زیرا با آنچه به ما گفته می‌شود در فضای مجازی و رسانه عنوان می‌شود بسیار متفاوت است.

الهیان یادآور شد: بیانیه اعتراضی ایران هم در نشست شورای حقوق بشر قرائت شد و به بخشی از واقعیت های موجود اشاره شد.

وی ادامه داد: شورای حقوق بشر سازمان ملل به جایگاهی برای غرض ورزی‌های سیاسی تبدیل شده و ماهیت خود را به لحاظ حقوق بشری از دست داده است. ما قبلا گزارشگر ویژه را داشتیم که برای ایران تعیین شد آقای احمد شهید و جاوید رحمان البته سیاست جمهوری اسلامی ایران این نبود که آنها را به کشور راه بدهد و اینها نهایتا گزارشی علیه ایران دادند.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: موضع اصولی و محکم خود را حفظ خواهیم کرد به فرمایش رهبری و به کسی باج نخواهیم داد و در عین حال روشنگری را برای کشورهای غیر مغرض خواهیم داشت. به تعبیر رهبری این دشمنی‌ها تمامی ندارد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

این پرنده‌ سیاه پهپادها را شکار می‌کند / عکس

پ دسامبر 1 , 2022
هندی‌ها با آموزش پرنده‌ای شکاری از تیره بازها به مقابله با تهدید پهپادها رفته‌اند که ترکیبی از فناوری روز و قدرت طبیعت است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آرجون سلاح ضدپهپاد هندی‌ها در اصل پرنده‌ای شکاری است که به دوربین و جی‌پی‌اس مجهز شده است. این پرنده با نام کورکور سیاه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000