قربانی‌شدن سلامتی در جشن‌های مخفیانه عروسی

با وجود آنکه شرایط شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران در شیوع ویروس کرونا قرمز و خطرناک اعلام شد ولی شب گذشته و امروز -جمعه- به بهانه خوش‌یمن بودن شب عید، ده‌ها مراسم عروسی در مناطق مختلف این شهرستان‌ها برگزار شد. از روز گذشته، فرمانداران شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت شرایط شیوع ویروس کرونا را در این بخش از استان تهران قرمز و خطرناک اعلام کرده و برپایی هر نوع تجمع و برگزاری مراسم از جمله عروسی را ممنوع اعلام کردند.
نماز عید سعید قربان و مراسم دعای عرفه در این مناطق به دلیل این وضعیت تعطیل شد.
با وجود آنکه بسیاری از مردم، مسائل بهداشتی را رعایت کرده و تلاش دارند با زدن ماسک، از شیوع بیشتر ویروس این بیماری جلوگیری کنند ولی کم نیستند افرادی که بی‌توجه به هشدارها، نه تنها سلامتی خود که دیگر افراد جامعه را به خطر انداخته و فشار کاری را روی کادر درمانی افزایش می‌دهند.
شب گذشته و به بهانه عید سعید قربان، در بسیاری از مناطق ورامین جشن‌های عروسی آن هم در باغ‌های شخصی برگزار شد و تا پاسی از شب، صدای بوق ممتد خودروها که شادی عروس و داماد را طلب می‌کردند، زنگ خطری را کادر درمانی به صدا..


5f24215b4f7ef_2020-07-31_18-19 با وجود آنکه شرایط شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران در شیوع ویروس کرونا قرمز و خطرناک اعلام شد ولی شب گذشته و امروز -جمعه- به بهانه خوش‌یمن بودن شب عید، ده‌ها مراسم عروسی در مناطق مختلف این شهرستان‌ها برگزار شد.

از روز گذشته، فرمانداران شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت شرایط شیوع ویروس کرونا را در این بخش از استان تهران قرمز و خطرناک اعلام کرده و برپایی هر نوع تجمع و برگزاری مراسم از جمله عروسی را ممنوع اعلام کردند.

نماز عید سعید قربان و مراسم دعای عرفه در این مناطق به دلیل این وضعیت تعطیل شد.

با وجود آنکه بسیاری از مردم، مسائل بهداشتی را رعایت کرده و تلاش دارند با زدن ماسک، از شیوع بیشتر ویروس این بیماری جلوگیری کنند ولی کم نیستند افرادی که بی‌توجه به هشدارها، نه تنها سلامتی خود که دیگر افراد جامعه را به خطر انداخته و فشار کاری را روی کادر درمانی افزایش می‌دهند.

شب گذشته و به بهانه عید سعید قربان، در بسیاری از مناطق ورامین جشن‌های عروسی آن هم در باغ‌های شخصی برگزار شد و تا پاسی از شب، صدای بوق ممتد خودروها که شادی عروس و داماد را طلب می‌کردند، زنگ خطری را کادر درمانی به صدا در آورد که این اجتماعات، قطعا در هفته‌های آینده، بر تعداد مبتلایان به کرونا می‌افزاید.

امروز نیز تعداد زیادی از آرایشگاه‌های زنانه با وجود ممنوعیت فعالیت، اقدام به پذیرش مشتری کردند و بر اساس مشاهدات خبرنگاری، هیچ ممانعتی برای فعالیت آنان در عمل، ایجاد نشده و بدون مشکل به کار خود مشغولند.

تعداد ورودی‌های بیمارستان‌های ۱۵ خرداد و شهید مفتح ورامین طی هفته گذشته افزایش چشمگیری داشت و تعداد زیادی از کادر درمانی این دو بیمارستان به بیماری مبتلا شدند.

هفته گذشته حسین مقدسی یکی از نیروهای بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد ورامین به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.
ورامین از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت

فرماندار ورامین گفت: این شهرستان در پی افزایش میزان شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت و محدودیت‌هایی برای برخی از فعالیت‌ها در سطح شهرستان اجرایی می‌شود.

حسین کاغذلو به خبرنگار ایرنا گفت: در طول پنج ماه گذشته هیچ‌گاه وضعیت ورامین از لحاظ شیوع این بیماری قرمز نشده بود ولی در هفته‌های اخیر و با موج دوم این بیماری، تعداد افراد مبتلا به این بیماری افزایش یافت و بر اساس اعلام وزارت بهداشت از روز گذشته وضعیت ورامین به حالت قرمز در آمد.

وی گفت: وضعیت قرمز ورامین در شیوع ویروس کرونا وظیفه مردم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک سنگین‌تر کرده تا بتوان در کنار تلاشی که مسوولان و به ویژه کادر درمانی انجام می‌دهند، شرایط مناسبی را در سطح شهرستان ایجاد کرد.

فرماندار ورامین افزود: فعالیت تالارهای پذیرایی، قلیان‌سراها، برپایی کلیه اجتماعات و همایش‌ها، برگزاری مراسم عروسی و سایر مراسمی که منجر به اجتماع مردمی شود، تا اطلاع ثانوی و رسیدن به نقطه مطلوب ممنوع است.

وی تصریح کرد: فعالیت باشگاه‌های ورزشی پربرخورد نیز تا اطلاع ثانونی ممنوع است.

وضعیت قرچک در ابتلا به کرونا قرمز است

فرماندار شهرستان قرچک نیز گفت: با توجه به افزایش میزان شیوع ویروس کووید ۱۹ و ابتلای افراد به بیماری کرونا، وضعیت قرچک قرمز شده و از امروز محدودیت‌هایی در شهرستان اعمال می‌شود.

بهمن خطیبی اظهار کرد: با وجود تمامی تلاش‌های صورت گرفته از سوی مردم و مسوولان در مقابله با شیوع ویروس کرونا، در موج دوم شیوع بیماری متأسفانه شرایط قرچک قرمز و خطرناک شده و این امر باعث شده تا محدودیت‌های مجددی در سطح شهرستان اعمال شود.

وی افزود: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی برخی از شهروندان بار دیگر آژیر قرمز کرونا را در این شهرستان به صدا در آورد و باعث اعمال برخی از محدودیت‌ها از جمله تعطیلی مراکز آموزشی، تفریحی، باشگاه‌های ورزشی و آرایشگاه‌ها شد.

فرماندار قرچک تأکید کرد: تا اطلاع ثانوی دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه علمیه، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، تالارهای پذیرایی، سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌های زنانه، باشگاه‌های ورزشی پربرخورد و بدن‌سازی، مراکز تفریحی، قهوه‌خانه‌ها، نماز جمعه و جماعات و هرگونه مراسم اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و همایش تعطیل است.

پاکدشت در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد

فرماندار پاکدشت گفت: بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، آمار بستری در شهرستان پاکدشت شیب تندی پیدا کرده و بی‌توجهی به مسائل بهداشتی این شهرستان را در وضعیت هشدار شیوع ویروس کرونا قرار داده است.
هادی تمهیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با شیوع مجدد ویروس کرونا در جامعه که با برخی از بی‌تفاوتی‌ها نسبت به رعایت مسائل بهداشتی همراه شده، شاهد افزایش تعداد مراجعه‌ها به بیمارستان‌های پاکدشت هستیم و این امر نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: با شروع موج دوم شیوع ویروس کرونا شاهدیم که تعداد زیادی از پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های «زعیم» و «شهدای» پاکدشت درگیر بیماری شده‌اند و ورودی بیمارستان‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته است.

تمهیدی با اشاره به تعطیلی تالارها برای برپایی مجالس عروسی و ممنوعیت اجتماع در آرامستان‌ها، بیان کرد: فعالیت مراکز ورزشی که ریسک شیوع ویروس کرونا در آن بالاست تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
تمهیدی افزود: آمار مبتلایان و فوت‌شدگان ناشی از بیماری کرونا در روزهای گذشته نگران‌کننده شده و این امر، شهرستان را در شرایط هشدار قرار داده است.
شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند.
آیا باغ های این شهرستان ها، دیگران را نیز به گرفتن جشن های مخفی عروسی در این شرایط کرونایی در این شهرستان ها تشویق می‌کند.

به نظر می‌رسد، مردم حفاظت از خود در مقابله با کرونا را بدون قیود دستوری باید سرلوحه کارشان قرار دهند. هماره می‌توان جشنی گرفت، اما عزای عزیزان را هیچ گاه نمی‌توان جبران کرد.

با وجود آنکه شرایط شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران در شیو

منبع: ایسنا

ویروس کرونا
مراسم عروسی

پست بعدی

رئیس جمهور به ظاهر سیاه‌پوست! / فیلم

ج جولای 31 , 2020
توصیف عجیب خبر ساعت ۱۴ صدا و سیما از اوباما که سوژه رسانه های مجازی شد: رئیس جمهور به ظاهر سیاه پوست! توصیف عجیب خبر ساعت ۱۴ صدا و سیما از اوباما که سوژه رسانه های مجازی شد: رئیس جمهور به ظاهر سیاه پوست! ویدیویی از حضور رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مراسم خاکسپاری جان لویس رهبر جنبش سیاه پوستان را مشاهده می کنید. توصیف عجیب خبر ساعت ۱۴ صدا و سیما از اوباما که سوژه رسانه های مجازی شد: رئیس جمهور به ظاهر سیاه پوست! پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com) فرهنگی/ رسانه 10 مرداد 1399 - 19:40 توصیف عجیب خبر ساعت ۱۴ صدا و سیما از اوباما که سوژه رسانه های مجازی شد: رئیس جمهور به ظاهر سیاه پوست! ویدیویی ..

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000