آزادسازی ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغ‌های استان البرز

5f230e7e9e6db_2020-07-30_22-46

رییس کل دادگستری استان البرز از آزادسازی ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغ‌های استان البرز پس از سفر آیت الله رئیسی خبر داد.

رییس کل دادگستری استان البرز از آزادسازی ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغ‌های استان البرز پس از سفر آیت الله رئیسی خبر داد و گفت: ایشان در زمینه مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در استان داشتند این موضوع در دستور کار جدی دادگستری استان البرز قرار گرفت.
حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری استان البرز مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی را یکی از اولویت‌های مهم دادگستری استان بیان کرد و گفت: پسر از سفر آیت الله رئیسی در دی ماه ۱۳۹۸ به استان البرز و تاکیداتی که در زمینه مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در استان داشتند این موضوع در دستور کار جدی دادگستری استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حجم بالای تغییر کاربری‌های انجام شده در استان و روند رو به فزاینده آن به منظور مقابله سریع و جدی با این پدیده ایجاد قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز برای اولین بار در کشور در دستور کار قرار گرفت.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با تبیین حیطه فعالیت قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز بیان کرد: این قرارگاه پنج حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی، چاه‌های غیرمجاز، تغییر کاربری‌های غیرمجاز، محیط زیست و جرایم مربوط به حریم‌ها را تحت پوشش قرار داده و در ابتدا با رویکرد پیشگیرانه و سپس رویکرد مقابله‌ای اهداف را پیگیری خواهد کرد.

آزادسازی ۷۰ هزار متر مربع از اراضی زراعی با تخریب ۵۳ مورد بنای غیرمجاز در فیروزکوه
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط استان و کوتاهی‌های انجام شده در مدت زمان کوتاه پس از تشکیل این قرارگاه موفقیت‌های بزرگی کسب کرده و توانسته ایم میزان ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و ۱۵ هکتار از اراضی ملی را آزادسازی کنیم که مجموع این آزادسازی‌ها با اقدامات ۱۰ سال پیش از آن برابری می‌کند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان از تشدید مقابله با ویلاسازی و تغییر کاربری اراضی زراعی در استان خبر داد و گفت: با انسجام ایجاد شده در قرارگاه شاهد یکپارچه شدن تصمیمات و رصد لحظه‌ای شرایط استان هستیم که پس از حمایت‌های رئیس قوه قضائیه از اقدامات انجام شده مصوبات این قرارگاه با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد.

منبع: میزان

رئیس قوه قضائیه
استان البرز
اراضی کشاورزی

پست بعدی

غرق شدن جوان رشتخواری در استخر ذخیره آب کشاورزی

ج جولای 31 , 2020
رئیس مرکز فوریت های پزشکی رشتخوار گفت: شنا در استخر ذخیره آب کشاورزی، جان جوان ۱۹ ساله ای را در بخش جنگل رشتخوار گرفت. مهدی نجفی افزود: این حادثه ساعت 16 روز گذشته رخ داد و تیم امدادی اورژانس مرگ جوان رشتخواری در استخر ذخیره آب کشاورزی بخش جنگل با اطلاع از این حادثه، بلافاصله به محل اعزام شدند . وی ادامه داد: با کمک نیروهای آتش نشانی و هلال احمر، پیکر بی جان جوان از آب کشیده و به پزشکی قانونی منتقل شد. این مسوول از خانواده ها خواست با توجه به گرمای هوا و علاقمندی نوجوانان و جوانان به شنا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، این موضوع خطر آفرین را به آنها گوشزد کنند تا از وقوع چنین حوادث تلخی کاسته شود. شهرستان رُشْتْخوار یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی است. رئیس مرکز فوریت های پزشکی رشتخوار گفت: شنا در استخر ذخیره آب کشاورزی، جان جوان ۱۹ ساله ای را در بخش جنگل رشتخوار گرفت. پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com) حوادث/ تصادف 10 مرداد 1399 - 01:12 مهدی نجفی افزود: این حادثه ساعت 16 روز گذشته رخ داد و تیم امدادی اورژانس مرگ جوان رشتخواری در استخر ذخیره آب کشاورزی بخش جنگل با اطلاع از این..

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000