رئیسی در برابر انتقاد و تمجید نماینده‌ها از فیلترینگ فقط سکوت کرد

اعتمادآنلاین|

غلامرضا نوری قزلجه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه‌ای که خودمان خیلی سرمایه‌گذاری و تشویق کردیم یعنی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، در حال حرکت منفی هستیم.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی نوری قزلجه را در ادامه می خوانید:

*من از آقای رئیس‌جمهور درخواست کردم با توجه به اینکه شورای عالی فضای مجازی الان حوزه اینترنت و فضای مجازی را در اختیار دارد و با مصوبات جدیدی که گذرانده تقریبا اشراف آن کامل شده و ریاستش با رئیس‌جمهور محترم است، برای برگشت هرچه سریع‌تر اینترنت به شرایط یکی دو ماه قبل کمک کنند و حداقل وضعیت عادی که پیش از این وجود داشت را بازگردانند، اما در این خصوص ایشان سکوت کردند و پاسخی به این خواسته نداشتند.

*البته در حین صحبت‌ها یکی از همکاران هم نظری مخالف من داشت و خیلی تشکر کرد از اقدام شجاعانه دولت و آقای رئیس‌جمهور با این عنوان که «شما نوجوانان و جوانان کشور را از دست فضای مجازی رها کردید» و تشکر می‌کنیم و همین راه را ادامه دهید که در این زمینه هم آقای رئیسی اظهارنظری مبنی بر رد یا تایید این صحبت‌ها نداشتند و سکوت کردند.

*من امیدوارم کسب‌و‌کارها را و همچنین مردم را درک کرده و بیش از این در این حوزه به کشور خسارت و آسیب وارد نکنند. امیدوارم که دسترسی‌ها و گردش آزاد اطلاعات را در کنار تقویت پلتفرم‌های داخلی فراهم کنند، الان بعضا داخلی‌ها هم گله‌مند هستند و مشکل دارند.

*در کنار تقویت پلتفرم‌های داخلی ما انتظار داریم که وضعیت اینترنت به شرایط عادی بازگردد و من این را تاکید می‌کنم که ما هیچوقت طرفدار ولنگاری در فضای مجازی نیستیم و علاقمندیم که مانند خیلی از کشور‌ها حتی مانند برخی کشورهای اسلامی که قوانین و مقرراتی را وضع کردند، قانون داشته باشیم منتها شاه‌بیت قوانین آن‌ها تعامل در حوزه اینترنت و ارتباطات با دنیا است نه تقابل.

*با این تعاملات می‌توانند اهداف و برنامه‌های خودشان، منافع مردم و امنیت خودشان را در فضای مجازی پیگیری کنند و می‌توانند با تعرفه‌گذاری‌ها پلتفرم‌های داخلی را تقویت کنند.

*منتها اصلاحاتی که شاه‌بیت آن تعاملی باشد و در صدر آن به رسمت شناختن حق اساسی مردم برای دسترسی به اینترنت پرسرعت باشد و یک دسترسی آسان و کم هزینه داشته باشند.

*این باید مطلع آن قانونگذاری باشد و در قالب آن به مسائلی همچون امنیت کاربران و مسائل امنیتی کشور هم پرداخته شود و همه این دغدغه‌ها باید تامین شود. اما اگر سبک و سیاق مانند طرح صیانت و صرفا برای مسدودی و آنچه که الان با آن مواجه هستیم باشد، قطعا کشور آسیب می‌بیند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

آغاز ثبت‌نام اکران‌های مردمی «لوپتو» در مناطق فاقد سینما

ش نوامبر 5 , 2022
ثبت نام اکران‌های مردمی انیمیشن سینمایی «لوپتو» از تولیدات مرکز انیمیشن سوره آغاز شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی «عماریار»، ثبت نام اکران‌های مردمی انیمیشن سینمایی «لوپتو» از تولیدات مرکز انیمیشن سوره، به کارگردانی عباس عسکری و تهیه کنندگی محمدحسین صادقی از طریق سایت اکران مردمی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000