جانشین احتمالی شیخ صباح الاحمد الصباح چه کسی است؟

مسئولان مختلف دولتی در کویت به طور مستمر و هرچند ساعت یک بار اخباری در مورد اطمینان از سلامت جسمی امیر این کشور در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهند. نخست‌وزیر کویت به اعضای کابینه اطمینان داد که شیخ صب..

5f219623ecba0_2020-07-29_20-00 مسئولان مختلف دولتی در کویت به طور مستمر و هرچند ساعت یک بار اخباری در مورد اطمینان از سلامت جسمی امیر این کشور در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهند.

نخست‌وزیر کویت به اعضای کابینه اطمینان داد که شیخ صباح الاحمد الصباح امیر این کشور وضعیت عمومی خوبی دارد و مراحل درمان او با موفقیت در حال انجام است.

مسئولان مختلف دولتی در کویت به طور مستمر و هرچند ساعت یک بار اخباری در مورد اطمینان از سلامت جسمی امیر این کشور در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهند.

این در حالی است که فضای مجازی و رسانه‌های خارجی اخبار ضد و نقیضی درباره شرایط جسمی و پیشرفت درمان امیر ۹۱ساله کویت منتشر و نقش قابل توجهی در نابسامانی افکار عمومی در این کشور کوچک نفتی حوزه جنوبی خلیج فارس ایفا می‌کنند.

در همین راستا پایگاه اطلاع‌رسانی تاکتیکال ریپورت در گزارشی خبر داد، امیر کویت پیش از عزیمت به آمریکا برای معالجه، تمامی افراد خانواده الصباح را گرد هم آورد و با آنها به گفت‌وگو نشست.

به گفته این پایگاه متخصص در انتشار اطلاعات امنیتی مربوط به خاورمیانه، در این نشست که با حضور بزرگان خاندان الصباح برگزار شد، همه بزرگان خانواده در حضور امیر کویت با انتقال قدرت به نواف الاحمد الصباح برادر ناتنی امیر فعلی موافقت کردند.

امیر کویت در این نشست از تمامی حاضران خواست اعتراضات و مشکلات خود را در میان بگذارند و در همین جلسه حل کنند تا بعد از آن، در دوره پیش رو، با قدرت از برادرش نواف الصباح حمایت کنند.

به اعتقاد کارشناسان، این اقدام نوعی کمک و حمایت از سوی امیر فعلی برای جانشین خود تلقی شده است.

این در حالی است که امیر کویت حتی پا از این هم فراتر گذاشته و برخلاف ادعای همیشگی‌اش مبنی بر عدم دخالت در انتصاب‌های بعد از خود، از نام مشعل الاحمد الصباح دیگر برادر ناتنی خود برای ولیعهدی نواف حمایت کرد.

تاکتیکال ریپورت در مورد مشکلات جسمی امیر کویت هم نوشت: او پیش از انتقال به ایالات متحده به سرگیجه‌های دائمی، تنگی‌نفس و تپش قلب دچار شده بود و ظاهراً در آمریکا تحت عمل جراحی تعبیه دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب قرار گرفته است.

این خبرها در حالی به گوش می‌رسد که در حاشیه این سفر جنجالی تصاویری از امیر کویت در اتاق سی‌سی‌یو در شبکه‌های مجازی منتشر و حتی اطلاعاتی در مورد مرگ مغزی او دست به دست شد که مسئولان کویتی این اخبار را به شدت تکذیب کردند.

در این میان یکی از اعضای گروه محافظان همراه امیر کویت نیز به دلیل انتشار تصاویری از او و هیات همراهش از ایالات متحده مستقیماً به کویت بازگردانده و توبیخ شد.

در کنار اینها، بیماری امیر کویت زمینه جنگ مستقیم و متقابل رسانه‌های سعودی و قطری را نیز فراهم کرد.

از سویی در برخی از رسانه‌های نزدیک به عربستان شایعاتی راجع به تلاش قطر برای کودتا علیه امیر کویت منتشر شد، در حالی که منابع نزدیک به دولت قطر این هیاهوی برپاشده در فضای مجازی را ساخته و پرداخته ارتش سایبری عربستان قلمداد می‌کنند.

همچنین روزنامه کویتی الرأی هم در همین راستا خبر داد: بعد از انتشار تصاویری از امیر کشور نیروهای امنیتی تمامی افرادی را که دست به انتشار یا بازنشر این تصاویر زده بودند برای تحقیق فرا خواندند و بعد از تحقیقات مستمر عاملان اصلی این اقدام را که یکی از افسران گارد حفاظتی و یکی از اعضای خانواده حاکم بودند مشخص کردند.

گرچه رسانه‌ها از بازگرداندن افسر مربوطه و ارجاع پرونده‌اش برای توبیخ‌های انضباطی نوشتند، اما سوالاتی در مورد دلایل، هدف و سرنوشت عضو خاندان آل صباح همچنان بدون پاسخ مانده و تمامی رسانه‌های کویتی در این باره سکوت اختیار کرده‌اند.

در این میان شماری از رسانه‌های مصری هم ادعا کردند، تصاویر مربوط به امیر کویت توسط یکی از شیوخ خانواده حاکم منتشر شده است که تلاش دارد به طریقی با این کار خود از امیر کویت به دلیل اقدامات و تصمیمات سابقش انتقام بگیرد.

گرچه شرایط جسمی ناگوار شیخ صباح الاحمد با توجه به اینکه در دهه دهم عمر خویش به سر می‌برد وضعیتی عادی می‌نماید، اما عادی جلوه دادن جو حاکم بر روابط داخلی خانواده آل صباح مساله‌ معمولی به حساب نمی‌آید.

گفتنی است نواف الاحمد که از فوریه ۲۰۰۶ ولیعهدی کویت را به دست گرفت فرزند ششم دهمین امیر کویت شیخ احمد الجابر الصباح است که پیش از این هم سمت‌های وزارت کشور، دفاع و امور اجتماعی و نیز معاونت اول نخست‌وزیر کویت را بر عهده داشته است.

با وجود این، او نیز در حال حاضر ۸۳ سال دارد و تاکنون چند عمل جراحی در خارج از کشور انجام داده و در صورت به قدرت رسیدن علاوه بر مشکلات سیاسی و امنیتی به طور حتم مشکلات جسمی هم گریبانگیرش خواهد بود.

منبع: اعتمادآنلاین

امیر کویت
کویت

پست بعدی

تصمیم گیری در مورد زمان برگزاری کنکور، تنها در صلاحیت ستاد ملی مقابله با کروناست

چ جولای 29 , 2020
دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص زمان برگزاری کنکور اظهار داشت: تصمیم گیری در مورد زمان برگزاری کنکور، با توجه به شرایط کرونا و رعایت پروتکل‌های لازم تنها در صلاحیت ستاد ملی مقابله با کروناست. دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص زمان برگزاری کنکور با اشاره به پاسخ رهبر معظم انقلاب به گزارش وزیر بهداشت مبنی بر اینکه "تدابیر ستاد ملی و وزارت بهداشت برای جلوگیری از گسترش بیماری برای همه لازم‌الاجراء است" اظهار داشت: تصمیم گیری در مورد زمان برگزاری کنکور، با توجه به شرایط کرونا و رعایت پروتکل‌های لازم تنها در صلاحیت ستاد ملی مقابله با کروناست. دکتر عاملی طی گفتگویی در خصوص وضعیت زمان برگزاری کنکور سراسری گفت: تصمیم گیری در مورد زمان برگزاری کنکور، با توجه به شرایط کرونا و رعایت پروتکل های مرتبط با کرونا نیز تنها در صلاحیت ستاد ملی مقابله با کروناست. وی در ادامه با اشاره به فرمایش دیگر رهبر حکیم انقلاب در ارتباط تصویری با ستاد ملی کرونا درباره مراسم دعا، نماز و عبادات در مساجد و اماکن مقدس مبنی بر اینکه "بنده هیچ پیشنهادی در این باره ارائه نمی‌ک..

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000