دشمن مایوس از حریم می خواهد با ایجاد ناامنی به اهدافش در ایران برسد

اعتمادآنلاین|

محسن رضایی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهر اظهار کرد: در سایه تلاش دولت مردمی، دیوارهای تحریم در حال فرو ریختن است و دشمنان مأیوس از تحریم می‌خواهند از طریق ایجاد ناامنی به نتایج مورد نظر دست یابد.

وی تاکید کرد: دیوارهای تحریم‌های ظالمانه در حال فرو ریختن است و دشمنان نگران شده‌اند و اقدامات ناامنی در کشور راه انداخته‌اند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه اکنون جمهوری اسلامی ایران در جنگ بی‌رحمانه اقتصادی دشمن قرار دارد تصریح کرد: در حالی که همه قدرت‌های خارجی برای رفع تحریم‌های ایران توافق بین‌المللی امضا کردند و با توجه به عمل کردن ایران به تعهدات، اما دیوانه‌ای آمد و تعهداتش را زیر پا گذاشت و بقیه کشورها هم تبعیت کردند و شدیدترین تحریم‌ها را با هدف جلوگیری از پیشرفت اقتصادی ایران وضع کردند.

رضایی با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند اگر ایران در اقتصاد هم پیشرفت کند قدرت بزرگی به وجود می‌آید، تصریح کرد: آنان نگران هستند همان گونه که ایران در سیاست، مردم سالاری، صنعت موشکی و هسته‌ای پیشرفت کرد، اگر در اقتصاد هم پیشرفت کند قدرت بزرگی ایجاد می‌شود از این نظر جنگ اقتصادی علیه ایران تحمیل کردند.

وی ایجاد ناامنی در کشور از سوی آمریکایی‌ها و کشورهای غربی را نتیجه ناامیدی از تحریم‌ها دانست و گفت: ناامنی سبب کاهش سرمایه‌گذاری و عدم اطمینان مردم از آینده کشور می‌شود و این آتش بازی‌های آمریکا نشانه ترس و نگرانی آنها است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور نقش مردم بوشهر در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی به ویژه دفاع مقدس و اقتصاد را مورد اشاره قرار داد و افزود: مردم استان بوشهر سال‌ها در خط مقدم دفاع از ایران و انقلاب بودند و امروز هم می‌توانند در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن افتخارات بزرگ خلق کنند.

رضایی با تأکید بر توجه به طراحی و اجرا الگوی اقتصادی مردمی برای برون رفت از مشکلات تحریم تصریح کرد: اقتصاد مردمی زنجیره‌های ارزشی شامل کسب و کارهای کوچک، شهرک‌های صنعتی تا بازارهای صادراتی بزرگ است که این ظرفیت در استان بوشهر وجود دارد.

وی توسعه کسب و کارهای خانگی، روستایی و عشایری و اتصال شهرک‌های صنعتی به کسب و کارهای خانگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: این مهم ضمن حذف دلالی و ایجاد سود بیشتر برای تولید کننده زمینه ورود به بازارهای بزرگ صادراتی منطقه فراهم می‌کند.

معاون رئیس جمهور بازارهای منطقه را بستر بسیار مناسب برای صدور کالاهای تولیدی ایران دانست و خاطرنشان کرد: با توسعه اقتصاد مردمی و تکمیل و فعال‌ساری زنجیره‌های ارزشی می‌توان بازارهای منطقه را فتح کرد.

رضایی از آمادگی مسئولان قطر برای سرمایه‌گذاری در بوشهر خبر داد و بیان کرد: سرمایه‌گذاران قطری آماده‌اند در بوشهر بندر مشترک هوشمند ایجاد شود و در این راستا امیر قطر دستور تبدیل بندر الرویس به بازار ارتباط با ایران صادر کرد.

وی ادامه داد: آن‌ها آماده‌اند در بندر الرویس قطر انبارهای بزرگ ساخته شود تا کالاهای صادراتی از بوشهر در این انبارها ذخیره و در حوزه خلیج فارس توزیع شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه قطری‌ها آمادگی همکاری حوزه دامداری هستند، افزود: آنان آماده‌اند در بوشهر شرکت‌های دام صنعتی ایجاد و تولیدات دامی را صادر کنند.

رضایی از تشکیل بازار اقتصادی برای تولید و صدور کالاهای ایرانی در منطقه خبر داد و بیان کرد: زمین و نیروی انسانی ایرانی و سرمایه‌گذاری قطری‌ها می‌تواند بازار اقتصادی بزرگی را برای تولید و صدور کالاهای ایرانی در منطقه و جهان شکل دهد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

استعفای وزیر ورزش شایعه است

پ نوامبر 3 , 2022
اعتمادآنلاین| درحالی که شب گذشته برخی از رسانه‌ها در شبکه‌های اجتماعی شایعه استعفای وزیر ورزش را مطرح کردند اما محسن معتمدکیا مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با انتشار توئیتی این شایعه خبرساز را تکذیب کرد. به گزارش ایرنا، معتمدکیا در این توئیت به سفر استانی اخیر سیدحمید سجادی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000