میانه روی باعث عصبانیت افراط‌گرایان می‌شود/ تنها راه خروج از مخمصه کنونی گفتگو است

اعتمادآنلاین|

شرایط حساس سیاسی و اجتماعی کنونی که بر جامعه حاکم است باواکنش های زیادی از سوی چهره های سرشناس احزاب مختلف همراه شده است. یکی از این افراد جواد ظریف است که روزی مردم به خاطر دست یافتن او به برجام و توافق هسته ای در خیابان ها به شادی پرداختند. حالا ظریف که تجریه امید بخشیدن به همین مردم را داشته از حل بحران های کنونی جامعه با کمک گفتگو صحبت می کند.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف،‌ وزیر خارجه پیشین کشورمان روز دوشنبه در توییتی نوشت: میانه روی باعث عصبانیت افراط‌گرایان می‌شود. ما در سال ۲۰۱۵ با تولد برجام بر این عصبانیت غلبه کردیم. حملات افتراآمیز توسط افراط‌گرایان داخلی ادامه دارد. حال من و خانواده‌ام هدف دروغ‌های بدنهاد از سوی خارج قرار گرفته‌ایم.

وی در توییت دیگری نوشت: من ۴ دهه از عمرم را صرف توقف جنگ، تشویق به گفت‌وگو و مهار کردن بحران‌ها کردم. هم‌اکنون به عنوان یک شهروند حقیقی من اجازه دروغ‌پراکنی، ارعاب و اعمال تحریم‌های بدنهاد برای منحرف کردن من از مسیرم را نمی‌دهم.

ظریف در ادامه نوشت: گفت‌وگویی که بر مبنای احترام متقابل و آمادگی برای گوش دهی به جای موعظه کردن و اتهام‌زنی باشد، تنها راه خروج از مخمصه ملی کنونی‌مان است. مخالفان گفت‌وگو – به رغم ظاهرسازی و شعارها – به نظر خشونت از ترجیح می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟ 1 0

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

تعلیق گفت‌وگوهای حقوق بشری با ایران از سوی نیوزلند

د اکتبر 31 , 2022
اعتمادآنلاین| دولت نیوزیلند دوشنبه (۳۱ اکتبر/نهم آبان) اعلام کرد گفت‌وگوهای رسمی دوجانبه حقوق بشری با ایران را تعلیق کرده و مدعی شد با توجه به این‌که حقوق اولیه انسانی در ایران نقض می‌شود، رویکردهای دوجانبه دیگر قابل ادامه یافتن نیست. ​به گزارش فارس، «نانایا ماهوتا» وزیر امور خارجه نیوزیلند در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000