نجات ۲ برادر از چوبه دار ۳ سال بعد از قتل بی‌دلیل

اعتمادآنلاین|

دو برادر که جوانی را در درگیری خونینی به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بودند بعد از سال‌ها تلاش موفق به جلب رضایت اولیای دم شدند و این بار به خاطر جنبه عمومی‌جرم پای میز محاکمه رفتند.

به گزارش اعتمادآنلاین، این دو برادر متهم هستند بعد از وارد کردن ضرباتی بر بدن مقتول او را غرق در خون در مغازه‌اش رها کردند و متواری شدند.

دو متهم بعد از دستگیری به اتهام مشارکت در قتل به قصاص محکوم شدند اما بعد از گذشت سه سال موفق به جلب رضایت اولیای دم شدند و از قصاص نجات پیدا کردند.

گزارش یک قتل خونین

قتل پسر جوان در منطقه کهریزک اتفاق افتاد. شواهد نشان می‌داد درگیری میان دو برادر به نام‌های اصغر و اکبر با یک مرد فروشنده به نام سیروس منجر به وارد آمدن ضربات سنگینی بر پیکر مرد فروشنده شده و این فرد که از ناحیه گردن چاقو خورده به بیمارستان منتقل شده است.

ماموران کلانتری 175 باقرشهر در محل حاضر شدند و به تحقیق میدانی پرداختند. در بررسی‌ها روشن شد دو برادر بعد از درگیری خونین به مکان نامعلومی ‌گریخته‌اند.

تحقیق پلیس برای ردیابی دو متهم فراری آغاز شده بود که از بیمارستان خبر رسید سیروس به خاطر شدت جراحات روی تخت بیمارستان فوت شده است.

با مرگ مرد فروشنده تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد و دو برادر بازداشت شدند ولی درگیری با مرد فروشنده را انکار کردند.

در حالی که دوربین‌های مداربسته در خیابان لحظه درگیری را ضبط کرده بود دو برادر در نهایت به ناچار لب به اعتراف گشودند و به درگیری خونین اعتراف کردند.

قصاص برای دو برادر

متهمان پای میز محاکمه ایستادند و مدعی شدند در درگیری خیابانی برای دفاع از خودشان به ناچار چاقو کشیدند و قصد کشتن مرد فروشنده را نداشتند.

در پایان آن جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به درخواست اولیای دم دو برادر را به قصاص محکوم کردند.

حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورده و زمان زیادی تا اجرای حکم قصاص دو برادر باقی نمانده بود که آنها توانستند رضایت اولیای دم را جلب کنند و به زندگی برگردند.

محاکمه مجدد

به این ترتیب متهمان از جنبه عمومی‌جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند.

در این جلسه دو برادر به تشریح درگیری خونین پرداختند و گفتند درگیری بی‌دلیل رخ داد و آنها قصد قتل نداشتند.

اکبر گفت: باور کنید من و برادرم خصومتی با مرد فروشنده نداشتیم و اصلاً او را نمی‌شناختیم و هرگز راضی به مرگ او نبودیم. وقتی درگیری بی‌دلیل رخ داد از ترس‌مان چاقو کشیدیم. ما پشیمان و شرمنده خانواده سیروس هستیم.

او ادامه داد: من و برادرم خانه و زندگی‌مان را که حدود ۶ میلیارد تومان ارزش داشت فروختیم و به اولیای دم دادیم تا توانستیم رضایت آنها را جلب کنیم. حالا سه سال است که در زندان هستیم و در این مدت خودمان و خانواده‌مان به اندازه کافی تنبیه شده‌ایم. تقاضا داریم در مجازات‌مان تخفیف قائل شوید.

اصغر نیز در حالی که سرش را پایین انداخته بود ابراز پشیمانی کرد و گفت: درگیری سر موضوعی بچگانه رخ داد و سیروس کشته شد. من و برادرم شرمنده خانواده او هستیم. ما به سختی توانستیم رضایت اولیای دم را جلب کنیم و حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازات‌مان تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

با یک استارت فردی ثروتمند شوید

ی اکتبر 30 , 2022
به راحتی می توانید در دنیای امروزی بهترین درآمد را داشته باشید اگر عامل حرکت شما وجود داشته باشد، ما این کار را برای شما به آسانی انجام داده ایم. لوله پلی اتیلن برق  با توجه به نوع استفاده لوله مشخصات لوله پلی اتیلن برق تغییر می کند، به دو […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000