حمایت هیأت سازمان ملل در عراق از حق تظاهرات مسالمت آمیز در عراق

هیئت سازمان ملل در عراق ضمن رد هرگونه موضع‌گیری از سوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل درباره تظاهرات بغداد، از حق برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز حمایت کرد. هیأت سازمان ملل در عراق (یونامی) با صدور بیانی..

5f20fa76c7dc0_5f20fa76c7dc3 هیئت سازمان ملل در عراق ضمن رد هرگونه موضع‌گیری از سوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل درباره تظاهرات بغداد، از حق برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز حمایت کرد.

هیأت سازمان ملل در عراق (یونامی) با صدور بیانیه‌ای موضع‌گیری جینین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در شورای امنیت در خصوص تظاهرات اخیر را رد کرد.

در بیانیه مذکور آمده است: نماینده ویژه سازمان ملل هیچ گزارش یا بیانیه‌ای برای شورای امنیت در خصوص تظاهرات بغداد ارائه نکرده است.

یونانی در بیانیه خود اعلام کرد، هیأت سازمان ملل در عراق وضعیت عراق را از نزدیک دنبال می‌کند و از حق بیان مسالمت‌آمیز و خواسته‌های مشروع تظاهرکنندگان حمایت می‌کند.

در این بیانیه آمده است: یونامی اکنون و همیشه خواستار حمایت و حفاظت از تظاهرکنندگان صلح‌جو است.

کمیساریای عالی حقوق بشر عراق پیشتر از کشته شدن دو تظاهرکننده و زخمی شدن بیش از ۲۰ تن در جریان درگیری با نیروهای امنیتی در میدان التحریر واقع در مرکز بغداد خبر داد.

وزارت کشور عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای در خصوص حوادث اخیر در میدان التحریر بغداد، اعلام کرد، گروهی جنایتکار و خطرناک که سعی در ایجاد آشوب دارند را شناسایی کرده است.

منبع: ایسنا

اعتراضات مردمی
عراق

پست بعدی

متاسفانه هر روز به طرف خلاءِ کشور از شخصیت‌ها می‌رویم

چ جولای 29 , 2020
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: یکی از عوامل بدبین شدن و ناامید شدن نسبت به آینده این کشور این است که ما در صحنه‌ها و زمینه‌های مختلف، روز به روز دچار ِفقر و کمبود شخصیت‌ها و مراجع سیاسی و اقتصادی می‌شوی..

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000