تاکید مقامات روسیه به آمادگی اوکراین برای استفاده از «بمب کثیف»

اعتمادآنلاین|

روسیه مدعی شده است که اوکراین قصد استفاده از بمب های دارای رادیواکتیور را دارد. این اظهار نظر وزیر خارجه روسیه با واکنش هایی از سوی مقامات کشورهای غربی نیز همراه بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز نیز بعد از مذاکراتش با دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در گفتگو با خبرنگاران در مورد احتمال تحریکات اوکراین با استفاده از "بمب کثیف" (بمب‌هایی با انفجار غیرهسته‌ای اما با قابلیت آلوده کردن محیط به مواد رادیواکتیو) گفت:

*ما بعد از گفتگوی تلفنی دیروز بین سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه با همتایان فرانسوی، انگلیسی و ترکیه‌ای خود و همچنین با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گامهای لازم را برای طرح این موضوع در سازمان‌های بین‌المللی و اول از همه در سازمان ملل در نیویورک برداشتیم و امروز نمایندگان ما این کار را در انتظار بحثی حرفه‌ای و علاقه‌مند درباره مشکلاتی که ذکر خواهیم کرد، انجام خواهند داد.

*اطلاعات درباره تدارک اوکراین برای انجام حمله با "بمب کثیف" مجددا بررسی شدند و اتهام بی‌اساسی نیستند.

*ما اطلاعاتی مشخص درباره نهادها در اوکراین و آن موسسات علمی که فن آوری ساخت "بمب کثیف" را دارند در اختیار داریم. ما از طریق مجاری متناسب این اطلاعات را مجددا بررسی کردیم و این یک سوءظن بی اساس نیست. دلیل موجهی برای باور به اینکه چنین چیزهایی ممکن است برنامه‌ریزی شوند، وجود دارد.

*روسیه از کشورهای غربی خواسته است با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بر سر اجرای توافق بر سر غلات با هدف کمک به کشورهایی که به صادرات غلات وابسته هستند، همکاری نزدیک داشته باشند.

*"ما از همکاران خود خواستیم تا با دبیرکل سازمان ملل فعالانه‌تر همکاری کنند تا هدف اولیه از بسته توافقی او، توافقی که او خواستار تمرکز آن بر کمک به فقیرترین کشورهاست، محقق شود."

*بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از نیمی از غلات اوکراین به کشورهای اتحادیه اروپا می رود و فقیرترین کشورهایی که به غلات نیاز دارند، تنها بخش کوچکی از گندم صادراتی از بنادر دریای سیاه را دریافت می کنند.

همچنین ژنرال ایگور کریلوف، رئیس دفاع هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی در ارتش روسیه تصریح کرد، اقدامات اوکراین برای ساخت یک "بمب کثیف"‌ در آخرین مرحله قرار دارد.

*طبق اطلاعاتی که ما داریم دو سازمان اوکراینی دستورالعملهای خاصی برای ساخت به اصطلاح "بمب کثیف" دارند. کار ساخت آنها در مرحله پایانی است.

*وزارت دفاع روسیه نیروها و تجهیزات خود را در وضعیت هشدار برای احتمال انفجار یک "بمب کثیف" توسط اوکراین قرار داده است.

*وزارت دفاع روسیه اقداماتی برای مقابله با تحریکات احتمالی اوکراین سازمان داده است: نیروها و تجهیزات برای اجرای وظایف در شرایط آلودگی رادیواکتیو آماده هستند.

*وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی درباره برنامه های کی‌یف برای استفاده از "بمب کثیف" و مقصر کردن مسکو از این بابت در اختیار دارد.

*وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی دارد مبنی بر این که رژیم کی‌یف در حال برنامه ریزی برای یک اقدام تحریک آمیز در ارتباط با منفجر ساختن یک به اصطلاح بمب کثیف یا سلاح هسته‌ای کم تخریب است. هدف از این تحریک، متهم کردن روسیه به استفاده از تسلیحات کشتار جمعی در صحنه عملیاتی اوکراین و متعاقب اجرای یک کمپین ضد روسی قدرتمند در جهان با هدف تضعیف اعتماد به مسکو است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

سپاه در شبکه‌های اجتماعی هیچ صفحه و کانالی ندارد

د اکتبر 24 , 2022
اعتمادآنلاین| برخی کانال‌ها در فضای مجازی با نام و عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال فعالیت هستند. به گزارش ایرنا، پیش از این نیز روابط عمومی کل سپاه بارها با رد هرگونه انتساب این کانال‌ها به این نهاد اعلام کرده است که همانگونه که در گذشته هم بیان شده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000