نماینده مجلس:دغدغه‌های استیضاح‌کنندگان و مردم درباره وزارت صمت برطرف نشده / اراده‌ای برای واردات خودرو و تنظیم بازار وجود ندارد

نماینده مجلس:دغدغه‌های استیضاح‌کنندگان و مردم درباره وزارت صمت برطرف نشده / اراده‌ای برای واردات خودرو و تنظیم بازار وجود ندارد

ایلنا نوشت:بدری گفت: در حوزه خودرو ۷ ماه از سال گذشته اما آیین‌نامه واردات هنوز تعیین تکلیف نشده است، یک نفر می‌گوید تصویب شده، دیگری می‌گوید ایراد دارد. این نشان می‌دهد که اراده برای بحث واردات خودرو براساس قانون تصویب شده وجود ندارد و دست دست می‌کنند.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و یکی از امضاءکنندگان استیضاح وزیر صمت ، درخصوص اعلام وصول این استیضاح در صحن علنی، گفت: براساس آیین‌نامه مجلس اگر تعداد امضاءکنندگان استیضاح بیش از ۱۰ نفر باشد، هیات رئیسه باید آن را به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع دهد. در خصوص استیضاح وزیر صمت هم با توجه به اینکه مهلت دو ماهه‌ای که داده شده بود به اتمام رسیده، مجددا این استیضاح به جریان افتاد.

وی درخصوص علت ارجاع مجدد به کمیسیون و بعد به صحن اظهار داشت: در خصوص استیضاح قبلی، دولت یک مهلت دو ماهه از مجلس گرفت و بر همین اساس استیضاح باید روند جدید را طی می‌کرد که مجددا درخواست استیضاح امضاء و به هیات رئیسه تحویل داده شد و توسط هیات رئیسه به کمیسیون ارجاع شد و اکنون با پایان مهلت قانونی در صحن علنی اعلام وصول شده است.

بدری درخصوص اصرار نسبت به این استیضاح با گذشت ۳ ماه، ابراز داشت: برداشت شخصی من این است که دغدغه‌های استیضاح‌کنندگان در حوزه ماموریت‌های وزارت صمت هنوز مرتفع نشده است و مردم هم دغدغه‌هایی در حوزه کاری وزارت صنعت معدن و تجارت دارند که هنوز پابرجاست.

وی اظهار داشت: برای مثال در حوزه خودرو ۷ ماه از سال گذشته اما آیین‌نامه واردات هنوز تعیین تکلیف نشده است، یک نفر می‌گوید تصویب شده، دیگری می‌گوید ایراد دارد. این نشان می‌دهد که اراده برای بحث واردات خودرو براساس قانون تصویب شده وجود ندارد و دست دست می‌کنند.

وی افزود: در بحث کیفی‌سازی خودرو اتفاقی رخ نداده، ما در مقابل جان مردم مسئول هستیم، حدود ۱۷ هزار نفر سالانه تلفات جاده‌ای ناشی از تصادف داریم؛ علل و عوامل را کارشناسان بهتر می‌توانند تشریح و تبیین کنند اما این خودروهای بی‌کفیت و ارابه‌های مرگ هم در نقش قابل توجهی در این عدد دارند.

نماینده مردم اردبیل خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که وزیر صمت ارائه کرده بود، عملی نشده است و ما در حوزه خودرو اقدامات عملیاتی از ایشان ندیدیم. در حوزه مدیریت بازار هم می‌گویند قیمت تمام شده بالاست، خودروی مشابه ۱۰ ساله خارجی قیمتش نصف این قیمتی است که این‌ها تولید می‌کنند آن هم با این کیفیت. بالاخره این‌ها خواسته و دغدغه مردم است و باید این‌ها را جواب بدهند چراکه حرف‌هایی که زده بودند و برنامه‌هایی که نوشتند، محقق نشده است.

بدری خاطرنشان کرد: البته این استیضاح و امضای ما هم به معنای عزل ایشان نیست، ایشان باید بیاید به نمایندگان توضیح بدهد و اگر مجلس قانع شد و صلاح دانست، به وزیر رأی اعتماد مجدد می‌دهد و اگر قانع نشد هم که استیضاح می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۷

پست بعدی

قسمت پایانی «خاندان اژدها» لو رفت/«بازی تاج و تخت» بار دیگر قربانی شد

ش اکتبر 22 , 2022
ایسنا به نقل از ورایتی نوشت: قسمت پایانی فصل اول سریال «خاندان اژدها» پیش از آنکه از HBO منتشر شود در فضای اینترنت لو رفت. قسمت پایانی سریال «خاندان اژدها» که به عنوان پیش‌درآمدی از سریال «بازی تاج و تخت» ساخته شده است، روز جمعه و دو روز پیش از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000