برپایی بزرگداشتی برای پیشکسوت تجسمی و رونمایی از تازه‌ترین آثارش

برپایی بزرگداشتی برای پیشکسوت تجسمی و رونمایی از تازه‌ترین آثارش

همایش بزرگداشت صادق بریرانی پیشکسوت هنرهای تجسمی به همراه نمایشگاه تازه‌ترین آثار این هنرمند با عنوان مجموعه سیمرغ، دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، همایش بزرگداشت صادق بریرانی با دبیری هنری محمدعلی رجبی، در سه بخش «پژوهشی»، «نمایشگاهی» و «چاپ و انتشار کتاب» برگزار می‌شود.

در ادامه مراسم گرامیداشت مقام فرهیختگان و پیشکسوتان هنرهای معاصر ایران، در همایش بزرگداشت صادق بریرانی، هنرمند فرهیخته و نام‌آور رشته‌های نقاشی و گرافیک نوین ایران که هویت خود را مبتنی بر نظام فرهنگی و تجربه‌های سترگ هنر اصیل اسلامی ایران نهاده، از این هنرمند تقدیر می‌شود.

در آئین افتتاحیه این همایش، بهمن نامورمطلق رئیس فرهنگستان هنر، محمدعلی رجبی رئیس گروه تخصصی هنرهای سنتی فرهنگستان هنر، سیده‌راضیه یاسینی دبیر علمی بزرگداشت، محمدحسین حلیمی عضو هیات‌ علمی دانشگاه تهران، سیدعبدالمجید شریف‌زاده عضو گروه تخصصی هنرهای سنتی فرهنگستان هنر و سیدمهدی حسینی رئیس گروه تخصصی هنرهای تجسمی این فرهنگستان به سخنرانی می‌پردازند.

در نمایشگاهی که ویژه این مراسم در مؤسسه فرهنگی‌هنری صبا گشایش می‌یابد، علاوه بر تازه‌ترین آثار بریرانی که مجموعه سیمرغ نام دارد و شامل سی تابلو است، دیگر آثار وی متعلق به مجموعه‌های شخصی و گنجینه آثار موزه هنرهای معاصر تهران، نیز به نمایش در خواهد آمد.

همایش بزرگداشت صادق بریرانی، دوشنبه، ۲ آبان ۱۴۰۱، برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مراسم به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲، تالار ایرانِ فرهنگستان هنر، مراجعه کنند.

نمایشگاه آثار صادق بریرانی از ۳ تا ۱۲ آبان ۱۴۰۱ (به‌جز ایام تعطیل) از ساعت ۱۰ تا ۱۸، در مؤسسه فرهنگی‌هنری صبا برپا خواهد بود.

۵۵۵۵

پست بعدی

رهبر انقلاب چه کتابی را برای مطالعه به نخبگان پیشنهاد دادند؟

ش اکتبر 22 , 2022
ایبنا نوشت: مقام معظم رهبری در تازه‌ترین توصیه خود کتاب نگاهی به تاریخ جهان نوشته جواهر لعل نهرو را برای مطالعه پیشنهاد کرده‌اند و سه ویژگی درباره این کتاب آوردند: اول اینکه تاریخی بومی است. دوم اینکه تحلیلی و توضیحی است و سوم آنکه به زبان ساده نوشته شده است. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000