سید احمد خاتمی: آنها که پول می‌دهند که فلان شعار کذایی را بدهید، جایگاهشان أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ است

سید احمد خاتمی: آنها که پول می‌دهند که فلان شعار کذایی را بدهید، جایگاهشان أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ است

مهر نوشت:خطیب نماز جمعه تهران گفت: آنهایی که به یک ملت خیانت کردند و آب به آسیاب دشمنان ریختند تجلی اشداء من الکفار هستند و قوه قضائیه باید طوری با آنها برخورد کند که دیگران نیز هوس اغتشاش نکنند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه، ضمن دعوت خود و دیگران به تقوا و حریم نگه داری برای ذات اقدس ربوبی، اظهار داشت: خدا را بر نعمت‌هایش فراوان شکر بگویید و داده‌های خدا و نعمت هستی، نعمت سلامتی، نعمت نظام اسلامی و سایر نعمت‌های خداوند را ببینید و به آنچه خدا به شما نداده چشم ندوزید.

وی عنوان کرد: از نکات قابل توجه در مباحث توحیدی اسماءالله فی القرآن است. خداوند ۱۳۳ نام در قرآن دارد. اسامی ذات مقدس تقسیمات متعددی دارد اما به نحو دیگر اسامی ایشان قابل تقسیم است. برخی از اسامی خدا جایگاه مهر دارد و برخی از نام‌های ذات مقدس ربوبی مظهر خشم و غصب خدا است. خداوند ۴ بار ذوالانتقام خوانده می‌شود. ۱۴ بار شدید العقاب، یک بار شدید العذاب، دو بار سریع العقاب، ۶ بار قهار خطاب شده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: رحمت خداوند از غضبش بیشتر است اما نباید یکجانبه نگر بود. جالب است در چند آیه از قرآن این چند صفت با هم آمده است. برای مثال خداوند در آیه‌ای گفته به بندگانم خبر بده رحمان و رئوف هستم اما زمان خود عقاب هم می‌کنم. در آیه دیگر هم سریع العقاب است و هم غفور و رحیم. پس این یک باور اعتقادی است که خدایی که باورش داریم هر دو صفت را دارد.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: در روایتی از پیامبر (ص) آمده است که شما هم اخلاق خدا را داشته باشید؛ البته آنهایی که می‌شود. در دعای افتتاح گفته شده خدایا جای مهر، در اوجی مهری و جای غضب اشد المعاقبی. افراد هم باید جای مهر، مهر و جای خشم، خشم خود را ابراز کنند. پیامبر در برابر کافران، ارحم الراحمین در موضع مهر و رحمت بودند و از سوی دیگر پیامبر نام ده نفر را برد که اگر به پرده کعبه هم پناه برد باز هم آنها را بکشید.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: در جریان اغتشاشات آنها که گول و فریب خوردند و فهمیدند که سرشان کلاه رفته با عطوفت با آنها برخورد شد اما آنها که سر دسته اغتشاشات هستند و پول گرفتند و به دیگران پول می‌دهند که فلان شعار کذایی را بدهید، جایگاهشان أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ است.

آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران: قوه‌قضائیه با خائنان طوری برخورد کند تا دیگر هوس اغتشاش نکنند/ آینده انقلاب روشن‌تر از گذشته است

خطیب نماز جمعه گفت: به حمدالله رئیس قوه قضاییه بارها این حرف را گفتند و چیز تازه ای نیست. اما سیره قرآنی و شیره پیامبر و امیرالمومنین این است که آنهایی که به یک ملت خیانت کردند و آب به آسیاب دشمنان ریختند تجلی اشداء من الکفار هستند و قوه قضائیه باید طوری با آنها برخورد کند که دیگران نیز هوس اغتشاش نکنند.

آیت الله خاتمی در ادامه و در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مولا علی (ع) در درس اخلاقی که به فرزند بزرگوار خود دارند می‌فرمایند که فرزندم تو را به حریم نگهداری برای خدا و اینکه دل خود را با یاد خدا آباد نگه‌داری توصیه می‌کنم. دل منهای یاد خدا خرابه است و دل با یاد خدا است که آرام می‌گیرد و نشاط پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در خطبه دوم ابتدا یاد و خاطره شهیدانی که این روزها در دفاع از امنیت کشور به لقاءالله رفتند و در میدان جهاد با دشمنان امنیت کشور بودند و اجرشان همانند شهیدان دفاع مقدس و شهدای دفاع از حرم است گرامی می‌داریم، باید به خانواده این عزیزان تبریک و تسلیت گفت.

خطیب نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت حجت الاسلام مصطفی خمینی و یاد و خاطره آیت الله مهدوی کنی گفت: در این خطبه خود را آماده کردم تا دو تحلیل عرض کنم. یک تحلیل در رابطه با اغتشاشات است و تحلیل دوم در رابطه با رهنمودهای مقام معظم رهبری با نخبگان. در رابطه با اغتشاشات در خطبه قبل یک نکته گفتم و در این خطبه نیز ۱۰ نکته دیگر را عرض می‌کنم.

آیت الله خاتمی افزود: ۱۰ نکته دیگر مربوط حوادثی که در طول این یک ماه اتفاق افتاده است. وزیر اطلاعات اعلام کردند اغتشاشات به پایان رسیده است؛ اغتشاشات فتنه ۷۸، ۸۸، ۹۸ و مسائل مربوط به بنزین و در اغتشاشات اخیر خواب‌های فراوانی علیه ملت ایران دیدند اما تمام آنها بی نتیجه ماند.

وی تصریح کرد: باور کنید همان که بارها مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) فرمودند که هر زمان آتشی علیه انقلاب روشن کردند خدا این آتش‌ها را خاموش کرد. سخن این است که این شیطنت‌ها و جنایات تا چه زمانی ادامه دارد؟ تا زمانی که ما پای دین ایستادیم و با افتخار می‌گوییم پرچم ما پرچم الله و الله اکبر است.

خطیب نماز جمعه با اشاره به آیه‌ای از سوره بقره بیان کرد: اینها مدام شیطنت‌های خود را ادامه می‌دهند تا شما از دین خود دست بردارید و شما دست بردار نیستید و نخواهید بود. نکته دیگر این است که آینده انقلاب چه می‌شود؟ انقلاب اسلامی می‌ماند یا آسیب می‌بیند. با زبان قرآن این انقلاب می‌ماند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: اینها دال بر استمرار است یعنی از زمان پیامبر شروع شده و تا قیامت هم ادامه دارد و اراده خدا این است که دین و مکتب بماند. در سوره‌های توبه وصف این وعده را دارد که این اراده خدا است که دین حق، یعنی اسلام نام محمدی که تجلی یافته در مکتب اهل بیت است جهانگیر شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان چه بخواهند چه نخواهند مهدی (عج) خواهد آمد و زمانی که ظهور کند از یمن وجودش ورق برخواهد گشت. آینده این انقلاب نیز روشن‌تر از گذشته است. مقام معظم رهبری دو بار، یک بار عمومی و یک بار در منبر حسینه به صراحت فرمودند من آینده انقلاب را به یاری خدا روشن‌تر از گذشته است و آنچه می‌ماند علی رغم شیطنت‌ها پرچم انقلاب است.

خطیب نماز جمعه افزود: این توطئه تمام شد اما برای سربلندی در توطئه‌های آینده دشمنان باید، همیشه آمادگی سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی را حفظ کنیم و اگر دو عنصر مقاومت و خستگی ناپذیری و تقوا باشد توطئه‌ها ناکام می‌ماند. ملت ایران نه تنها خسته نمی‌شود که خستگی را خسته خواهد کرد. حریم نگهداری برای خداوند سبب می‌شود توطئه‌ها ناکام بماند.

آیت الله خاتمی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما باید قوی شویم و به حمدالله در حال حرکت در این مسیر هستیم. استراتژی نظام ما، بازدارندگی است. ما در طول این سال‌ها به هیچ کشوری هجمه وارد نکردیم بلکه از خودمان دفاع می‌کنیم.

وی تصریح کرد: یک ماهی که گذشت، جنگ احزاب بود با بسیاری از ویژگی‌های مشترک. در جنگ احزاب کفار قریش با کفار بنی قریضه متحد شدند. در یک ماه گذشته ما شاهد احزاب بودیم. امریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع منطقه و رژیم‌های آدم کش همه متحد شده بودند و به بچه‌های فریب خورده گفته بودند یک هفته در خیابان باشید نظام فرو خواهد پاشید، «شتر در خواب بیند پنبه دانه».

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: هر روز جوری وانمود می‌کردند که نظام دیگر افتاد اما به فضل خدا در جنگ احزاب نظام اسلامی رو به رشد بود و انقلاب اسلامی ما نیز روز به روز رو به پیشرفت بیشتر است و ما را آب دیده می‌کند.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: دنیا به خوبی می‌داند، که آمریکا در این ماجرای یک ماهه تمام امکانات خود را در اختیار قرار داد و به همین دلیل است که شما مردم شعار مرگ بر آمریکا از زبانتان نمی‌افتاد.

وی اظهار داشت: نکته ششم، این است که ما در این ایام شاهد شهادت عزیزان خود بودیم که نباختند و بردند و نشان دادن باغ شهادت همچنان با نشاط است. آنها که در راه خدا کشته شدند اعمالشان از بین رفتنی نیست و به برکت خون آنها این نظام باقی مانده و باقی خواهد ماند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه این روزها آیه ۲۳ سوره احزاب دوباره تجلی کرده است، گفت: از همین جا به دشمنان نظام پیغام می‌دهیم که ما پای علم نظام و انقلاب تا آخرین نفس و آخرین قطره خون خود ایستاده‌ایم.

آیت الله خاتمی بیان کرد: در طول این یک ماه چهار خط دنبال شد. خط اول خط وحشی گری بود و قرآن سوزی، مسجد سوزی و حجاب از سر زن مسلمان کشیدن، ماموران امنیت را زیر تیغ قرار دادن و خط ناامنی ایجاد کردن که در طول انقلاب فقط از سوی منافقین آدم کش دیده شده بود را ایجاد کردند.

وی ادامه داد: دومین خط نا امن نشان دادن کشور بود، در حالی که زندگی عادی در کشور ادامه دارد هر روز در شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه سخن از اغتشاش و آشوب است. خط سوم خط بی اعتمادی به مسئولین بود که با «تشکیک و پسوند دروغ» است می‌خواهند سرمایه اعتماد را از بین ببرند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: چهارمین خط نیز خط کشته سازی مانند فتنه ۸۸ بود. دختر خانمی را کشتند و آتش زدند و گفتند فرزند شهید و خانواده شهید بوده است بعد خود دختر پیدا شد گفت من زنده هستم.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: رأس الفتنه نیز در مجلس فاتحه خود اشک تمساح ریخت اما بعد از اینکه فهمیدند دروغ است مردانگی نکردند بگویند دروغ بود. این روزها هم یکی خودکشی می‌کند، می‌گویند اغتشاش؛ یکی به اذعان اقوامش بیماری زمینه‌ای دارد اما ربط می‌دهند به اغتشاشات. اما این خطوطشان بی ثمر است.

وی در پایان تصریح کرد: جوانان و نوجوانان عزیز؛ فتنه فضا را برای شما غبار آلوده می‌کند و بدانید چراغ این راه ولایت است، ببینید ولایت کجا ایستاده و شما هم همانجا بایستید. این مسیر هدایت است. که «ما همه سرباز توییم خامنه ای، گوش به فرمان توییم خامنه ای.»

بیشتر بخوانید:

21217

پست بعدی

راه رهایی فلسفه اسلامی از انسداد تاریخی

ج اکتبر 21 , 2022
ایبنا نوشت: مواجهه ما با فلسفه غرب باید به‌گونه‌ای باشد که عناصری از فلسفه اسلامی با عناصری از فلسفه غرب باهم جمع شوند تا بتوانند ساختار مفهومی جدیدی ایجاد کنند و این تنها راه رشد فلسفه اسلامی است و با تلفیق می‌توان در انسداد فلسفه اسلامی گشایش ایجاد کرد. علیرضا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000