تعداد خبرنگاران بازداشتی زیاد نیست

اعتمادآنلاین|

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد درباره وضعیت هنرمندانی که در حوادث اخیر کشور موضع‌گیری داشته‌اند و برخی با محدودیت‌هایی روبرو شده‌اند، گفت: بنای‌ما این است که فضای عمومی کشور را به سمت آرامش هدایت کنیم و هر اقدامی که این فضای آرامش را دچار خدشه کند، از نظر ما مردود است.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از اظهارات اسماعیلی را در ادامه می خوانید:

*تصمیمی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌گرفته شده و ما بر آن مصمم هستیم این است که فعالیت‌های فرهنگی و هنری عادی‌سازی شود و بحث‌هایی که مطرح می‌شود، اخلالی در معیشت هنرمندان ایجاد نکند. امروز جشنواره فیلم‌های کوتاه در حال آغاز شدن است و فعالیت‌‌ها عادی‌سازی می‌شود و انشاالله ما به دنبال توسعه فضای آرامش هستیم.

*ما محرم و صفر را داشته‌ایم که تقریبا اکثر برنامه‌های فرهنگی و هنری تعطیل بودند، تمام هنرمندان آماده بودند تا وارد فضای جدید شوند؛ یعنی در ماه ربیع الاول و ماه شادی آغاز به کار کنند، ما همه مجوزها را داده بودیم اما یک‌دفعه با این تحولات و ناآرامی‌های اخیر مواجه شدیم؛ چه کسی در این میان ضرر کرد؟ بخش فرهنگ و هنر کشور هزینه داد.

*وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق ماموریت‌هایی که خودش دارد در این موضوع وارد شده و با مجموعه‌های دیگر همکاری نزدیک داشته است. ما بنا داریم از حقوق همه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر حمایت کنیم. اصرار می‌کنیم به صورت حداکثری از خدمات عمومی این افراد استفاده کنیم.

*درباره رسیدگی به وضعیت خبرنگاران، عکاسان و اصحاب رسانه که در بازداشت هستند، تعدادشان زیاد نیست، حوزه معاونت مطبوعاتی را در این خصوص مامور کردیم و دستگاه‌های امنیتی هم واقعا همکاری می‌کنند.

*اگر مواردی باشد که فقط اطلاع‌رسانی باشد، قطعا دچار محدودیت نخواهند شد. موضوع این است که این دوستان را همه می‌شناسیم و اگر خطایی هم کرده باشند، تلاش می‌کنیم برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

کوین اسپیسی تبرئه شد/ رد ادعای آنتونی رپ علیه اسپیسی

ج اکتبر 21 , 2022
صبا به نقل از گاردین نوشت: هیات منصفه دادگاهی در نیویورک ادعاهای آنتونی رپ علیه کوین اسپیسی را رد کرد. هیات منصفه دادگاهی در نیویورک روز پنجشنبه ۲۰ اکتبر اعلام کرد کوین اسپیسی بازیگر برنده دو جایزه اسکار،‌آنتونی رپ را در سن ۱۴ سالگی زمانی که در دهه ۸۰ میلادی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000