حکم انفصال از خدمت صولت مرتضوی نقض شد/ رفع مانع معرفی به عنوان «وزیر»

حکم انفصال از خدمت صولت مرتضوی نقض شد/ رفع مانع معرفی به عنوان «وزیر»

ایسنا نوشت:پیشتر شعبه ۲۸ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری سیدصولت مرتضوی، رئیس نهاد ریاست جمهوری را به پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کرده بود.

در حالی که اخیرا دیوان عدالت اداری حکم انفصال موقت از خدمات دولتی برای سیدصولت مرتضوی صادر کرده بود، اکنون مشخص شده که دادگاه تجدیدنظر با صدور حکمی جدید، وی را از این محکومیت تبرئه کرده است و عملا مرتضوی برای معرفی شدن به مجلس برای تصدی پست وزارت رفاه مشکل قضایی ندارد.

پیشتر شعبه ۲۸ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری سیدصولت مرتضوی، رئیس نهاد ریاست جمهوری را به پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم کرده بود.

حکم انفصال از خدمت صولت مرتضوی نقض شد/ چگونه مانع معرفی به عنوان «وزیر» رفع شد؟
حکم اولیه شعبه ۲۸ تجدید نظر

این در حالی است که تا ساعاتی دیگر قرار است نمایندگان مجلس، صلاحیت سیدصولت مرتضوی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی پست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را بررسی کند.

پیگیری‌های حاکی از آن است که پس از حکم شعبه تجدیدنظر، حکم دیگری از سوی شعبه ۲۴ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری صادر شده که مطابق آن دادگاه رای به رد شکایت شاکی نسبت به سیدصولت مرتضوی داده است. بر اساس حکم تجدیدنظر استنکاف صولت مرتضوی از اجرای قانون، رد شده و حکم قبلی به دلیل نبود استدلال کافی نقض شده است.

گفتنی است این پرونده مربوط به استخدام فردی در سال ۹۸ در دولت گذشته بوده است که با شکایت این فرد به دیوان عدالت اداری تقاضای حکم استخدام در دولت را داشته و به دلیل مشکلات قانونی فرایند استخدام وی طی نشد و در نهایت با طرح شکایت رئیس نهاد ریاست جمهوری از اتهام وارده تبرئه شد.

حکم انفصال از خدمت صولت مرتضوی نقض شد/ چگونه مانع معرفی به عنوان «وزیر» رفع شد؟
حکم جدید شعبه ۲۴ تجدید نظر و رد شکایت از مرتضوی

این حکم در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ صادر شده و بر اساس آنچه در این حکم نوشته شده، این حکم قطعی است و عملا مرتضوی برای معرفی شدن به مجلس برای تصدی پست وزارت رفاه مشکل حقوقی و قضایی ندارد.

بیشتر بخوانید :

۲۱۲۲۰

پست بعدی

حمایت امارات از کاهش تولید نفت اوپک

چ اکتبر 19 , 2022
اعتمادآنلاین| اوپک که شامل ۱۳ کشور عضو است و هم‌پیمانانش شامل روسیه، در نشست پنجم اکتبر وزیران اوپک پلاس، کاهش هدف تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز از نوامبر را تصویب کردند. به گزارش ایسنا، سهیل المزروعی به خبرنگاران گفت: ما به اعتبار فنی اوپک و اوپک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000