عجیب‌‌ترین شغل‌های کاخ سلطنتی بریتانیا را بشناسید

اعتمادآنلاین|

بعد از مرگ ملکه انگلیس علاوه بر آداب و رسوم عجیب و غریب تشییع جنازه‌اش، برخی از شغل‌های عجیب در کاخ سلطنتی این کشور نیز رسانه‌ای شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های عربی، در کاخ سلطنتی بریتانیا بیش از یک هزار کارمند شاغل هستند که اکثرشان در شغل‌های معمولی همچون آشپزی، نظافت و نگهبانی فعالیت می‌کنند، اما برخی از آنها هم شغل‌های عجیب و غریبی دارند که فقط می‌توان این شغل‌ها را در کاخ‌های سلطنتی بریتانیا یافت.

نگهبان قوهای سلطنتی

اولین شغل عجیب در این کاخ، نگهبانی قوهاست. کارمند باید به نحوی با قوهای موجود در این کاخ رفتار کند که در شأن قوهای سلطنتی باشد، چون ملکه الیزابت علاقه وافری به این پرنده داشت.

دو کارمند با این درجه شغلی در کاخ شاغل بودند و ماموریت داشتند بر امر معاینه پزشکی دوره‌ای لازم برای این پرندگان و سرشماری سالانه آنها نظارت کنند.

مامور پوشیدن کفش ملکه

دقیقاً این درجه شغلی در کاخ وجود دارد که به مراتب از نگهبانی قوها عجیب‌تر است.

معمولاً مردم مشکلاتی با کفش‌های نو دارند و به اصطلاح کفش‌های نو پای آنها را می‌زند یا موجب پا درد و کمردرد فرد می‌شود و چند روزی برای صاحب کفش مشکل‌آفرین می‌شود.

اما در کاخ سلطنتی، ملکه یک کارمند داشت که اختصاصاً برای انجام این مهم استخدام شده بود، این فرد ماموریت داشت کفش‌های ملکه را قبل از او به پا کند و اطمینان حاصل کند که کفش‌ها مشکلی نداشته باشند و در عین حال هنگام راه رفتن موجب پادرد نشوند!

آهنگساز سلطنتی

به نوشته پایگاه tellerreport در کاخ یک درجه شغلی تمام‌وقت برای یک آهنگساز در نظر گرفته شده است.

این فرد موظف است برای تمامی رخدادهای مهم کاخ سلطنتی آهنگسازی کند.

این رخدادها می‌تواند از تاج‌گذاری گرفته تا جشن‌های تولد را در بر گیرد و سالگردهای ازدواج و حتی مراسم تدفین هم شامل آن ‌شود.

آخرین اثر این کارمند، تهیه آهنگی است که در تشییع جنازه ملکه الیزابت نواخته شد.

قبلاً صاحب این شغل تا پایان عمر در این مقام باقی می‌ماند اما بعدها مدت حضور در این شغل به ۱۰ سال کاهش پیدا کرد تا سایر موسیقیدانان نیز بتوانند در این کاخ حضور پیدا کنند.

ستاره‌شناس (منجم) مخصوص

منجم مخصوص یکی از پست‌هایی است که طی قرون گذشته تقریباً در تمامی کاخ‌های سلطنتی وجود داشته است. این شغل از قرن هفدهم در کاخ سلطنتی بریتانیا نیز به اجرا درآمد.

جالب‌تر اینکه هرچند دیگر نیازی نیست در امور ستاره‌شناسی و نجوم به پادشاه مشورت داده شود اما این شغل همچنان در کاخ پابرجا ماند گرچه تقریباً به شغلی تشریفاتی تبدیل شده است.

مسئول تمبرهای ملکه

ملکه تمبرهای یادبود نادری از تمامی نقاط جهان در اختیار دارد، اما برخلاف مردم عادی او خود اقدام به جمع‌آوری تمبر نمی‌کند بلکه کاخ سلطنتی کارمندی را برای این امر استخدام کرده که به اقصی نقاط جهان سفر و تمبرهای نایاب را برای ملکه جمع‌آوری می‌کند.

به نوشته businessinsider، ملکه هیچ علاقه‌ای به جمع‌آوری تمبر ندارد و این کار را صرفاً از پدر خود به ارث برده و تا روز مرگش نیز به این کار ادامه داد.

افسر برافراشتن پرچم ملکه

از سال ۱۹۹۷ یک افسر مامور بالا و پایین آوردن پرچم اتحاد بالای کاخ سطنتی در مواقع حضور و عدم حضور ملکه در کاخ است.

با این حال ماموریت این افسر در سالی که پرنسس دایانا فوت کرد دستخوش تغییر شد، زیرا مردم بریتانیا از اینکه کاخ سلطنتی هنگام مرگ او پرچم‌هایش را نیمه‌افراشته نکرد به شدت عصبانی شدند.

از آن زمان به بعد، پرچم اتحاد زمانی که ملکه در کاخ سلطنتی حضور ندارد برافراشته می‌شود و هر زمان که فردی از خانواده سلطنتی می‌میرد یا هنگام اعلام عزای عمومی نیز نیمه‌افراشته می‌شود.

مامور نگهداری ساعت‌های سلطنتی

بیش از یک هزار ساعت، فشارسنج و دماسنج در قلعه وندسور و دیگر اقامتگاه‌های سلطنتی وجود دارد، همه آنها دیجیتالی نیستند و فردی مامور نگهداری و تعمیر آنها و اطمینان از صحت عملکردشان است.

شاید این یکی از شغل‌های عجیب کاخ باشد، زیرا برخی از ساعت‌های موجود در کاخ‌های سلطنتی قابلیت ارزش‌گذاری ندارند و چند قرن در این کاخ‌ها نگهداری می‌شوند.

به همین خاطر فردی که در این شغل حضور دارد باید یک متخصص عالی‌رتبه در ساعت‌سازی باشد زیرا در برخی از موارد او مجبور به ساخت قسمتی از ساعتی می‌شود که عمری چندصد ساله دارد.

آیا این خبر مفید بود؟ 1 0

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

لباس شخصی‌ها نباید حق ورود به مدارس را داشته باشند؛ آموزش و پرورش کوتاهی کرده

د اکتبر 17 , 2022
اعتمادآنلاین| هوشنگ پوربابایی، وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای انتظامی و امنیتی از لحاظ قانونی حق حضور در مراکز آموزشی را دارند، یا خیر، گفت: بعد از اقداماتی که در سال ۷۸ انجام شد قانون‌گذار مجبور شد حریم دانشگاه‌ها را به عنوان یک حریم علمی مورد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000