تاکید یک روزنامه بر ورود دستگاه قضا در ماجرای حسن عباسی و هاشمی‌گلپایگانی؛ در برخورد با تشویش‌گران اذهان عمومی تقسیم‌بندی خودی و غیرخودی نکنید

اعتمادآنلاین|

روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی در گزارشی با مرور مواضع اصولگرایانی چون حسن عباسی و دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تاکید کرده، تا قوه قضائیه با این دست از افراد برخورد نکند پیشنهاد گفت‌وگوی غلامحسین اژه‌ای با معترضان نمی‌تواند افکار عمومی آسیب‌دیده را ترمیم کند. این روزنامه تاکید کرده که دستگاه قضا در برخورد با تشویش‌گران اذهان عمومی تقسیم‌بندی خودی و غیرخودی نداشته باشد.

به گزارش فرهیختگان، برای افزایش سطح امیدواری افکار عمومی نسبت به تداوم داشتن این رویکرد از سوی قوه قضائیه (دعوت به گفت‌وگوی معترضان)، اظهارنظرهای اینچنینی از سوی بلندپایه‌ترین مقامات قوه‌ای که علی‌رغم ظرفیت‌های مواجهه قهری با متهمان، تصمیم به محور قراردادن «رواداری حداکثری» در مواجهه‌های خود گرفته بسیار اثرگذار و تعیین‌کننده است، اما آیا در شرایط پرالتهاب فعلی کافی هم هست؟ شاید بتوان گفت پاسخ به این پرسش بعد از دیدن و شنیدن اثرات به‌شدت منفی اظهارنظرهایی از جنس اظهارات تند و نفرت‌پراکنانه تریبون‌دارانی مثل صالح هاشمی‌گلپایگانی (دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر) و حسن عباسی قطعا خیر است.

این روزنامه در ادامه مطلب خود نوشت: به‌بیان دیگر، در شرایط کنونی که جامعه میزبان التهابی حداکثری در تمام لایه‌های خود است، می‌توان این‌طور پیش‌بینی کرد که بخش قابل توجهی از افکار عمومی آسیب‌دیده بعد از اظهارات زننده افرادی که به‌نام آنان اشاره شد زمانی ترمیم خواهد شد که شاهد برخورد جدی با این سلبریتی‌های نفرت از سوی قوه قضائیه باشد. به این معنا که مردم در برخورد قوه قضائیه با سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته‌شده‌ای که میدان‌داری ناامنی‌ و التهابات را برعهده داشته‌اند، هیچ تبعیضی احساس نکنند. به‌عبارت دیگر، احساس نکنند در برخورد قوه قضائیه با تشویشگران اذهان عمومی تقسیم‌بندی خودی/غیرخودی وجود دارد و برداشت نهایی جامعه این باشد که مبنای برخورد دستگاه قضا با متهمان، حفظ آرامش حداکثری جامعه است.

آیا این خبر مفید بود؟ 3 0

نتیجه بر اساس 3 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

درباره مستند ایرانی نامزد جایزه "آسیاپاسفیک" چه می دانیم؟

پ اکتبر 13 , 2022
ایسنا نوشت: فیلم «دختران چوبی- دوئتی برای یک رویا» ساخته آزاده بیزارگیتی که در بخش بهترین فیلم مستند جایزه آسیاپاسفیک در میان ۵ نامزد این بخش قرار گرفته، فیلمی است که به تلاش ها و زندگی لیلا آوخ و صدیقه مومن نیا از نخستین زنان نجار ایران می پردازد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000