ترامپ به فعال برجسته و همرزم مارتین لوتر کینگ ادای احترام نکرد

رئیس جمهوری آمریکا گفت: در مراسم ادای احترام به جسد جان لوئیس، فعال سیاه‌پوست حقوق مدنی و نمایندهٔ حزب دموکرات آمریکا در مجلس نمایندگان در کنگره شرکت نمی‌کند. تابوت جان لوئیس در کنگره برای ادای احترام..

5f1fd3879e193_5f1fd3879e196

رئیس جمهوری آمریکا گفت: در مراسم ادای احترام به جسد جان لوئیس، فعال سیاه‌پوست حقوق مدنی و نمایندهٔ حزب دموکرات آمریکا در مجلس نمایندگان در کنگره شرکت نمی‌کند.

تابوت جان لوئیس در کنگره برای ادای احترام قرار گرفته است و این اولین بار از زمان مرگ روزا پارکز، فعال زن سیاه‌پوست در سال ۲۰۰۵ است که چنین افتخاری نصیب یک آمریکایی آفریقایی‌تبار می‌شود. جان لوئیس از دهه ۱۹۶۰ از فعالان برجسته حقوق مدنی بود که دوش به دوش مارتین لوتر کینگ در آمریکا در راه حقوق سیاهان مبارزه کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران در کاخ سفید پیش از عزیمت به کارولینای شمالی گفت: نه نمی‌روم.

ترامپ با ورود جسد جان لوئیس به ساختمان کنگره آمریکا، واشنگتن دی.سی را ترک کرد. قانونگذاران آمریکایی به لوئیس به عنوان عضو کنگره و نماد حقوق مدنی ادای احترام کردند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا که در زمان لوئیس در مجلس نمایندگان حضور داشت، شامگاه دوشنبه به وقت محلی قرار بود به همراه همسرش در کنگره حاضر شود و ادای احترام کند. جو بایدن، نامزد مفروض دموکرات‌ها هم قرار بود به همراه همسرش در کنگره حاضر شود.

لوئیس در ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰، در سن ۸۰ سالگی درگذشت. لوئیس اعلام کرده بود به سرطان لوزالمعده مرحله چهارم مبتلا شده‌ است.

لوئیس، رئیس کمیته هماهنگی دانشجویان علیه خشونت (SNCC) و یکی از رهبران «بزرگ شش»، گروهی بود که در مارس ۱۹۶۳ تظاهرات تاریخی مارتین لوترکینگ را در واشنگتن دی.سی سازماندهی کردند، او در نهضت حقوق مدنی فعال بود و تلاشش خاتمه بخشیدن به تبعیض نژادی در آمریکا بود. او نقش کلیدی‌ای در جنبش مدنی نژادپرستی در ایالات متحده آمریکا ایفا کرد. او عضو رهبری حزب دموکرات در مجلس نمایندگان ایالات متحده بود و از سال ۱۹۹۱ تا زمان مرگش به عنوان معاون رئیس فراکسیون حزب دموکرات در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا بود. لوئیس در سمت معاون ارشد فراکسیون حزب دموکرات از سال ۲۰۰۳ تا زمان مرگش خدمت کرد.

منبع: ایسنا

دونالد ترامپ
سیاه پوستان

پست بعدی

تبلیغ و انجام تست کرونا در منزل ممنوع شد

س جولای 28 , 2020
وزارت بهداشت هر گونه تبلیغ در خصوص انجام نمونه‌گیری برای آزمایش‌های تشخیصی کرونا ویروس را ممنوع اعلام کرد. وزارت بهداشت هر گونه تبلیغ در خصوص انجام نمونه‌گیری برای آزمایش‌های تشخیصی کرونا ویروس را ممنوع اعلام کرد. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هرگونه تبلیغ در خصوص انجام نمونه‌گیری برای آزمایش‌های تشخیصی کرونا ویروس جدید را به دلیل اختلال در برنامه کلان ملی تشخیص، پایش و مهار زنجیره انتقال ویروس و ایجاد تقاضای القایی، غیرمجاز اعلام کرد. بنا بر این دستورالعمل شرکت‌های ذیربط موظفند ظرف مدت ۴۸ ساعت، خدمت انجام آزمایش کرونا را از تمامی سامانه‌های خود برداشته و تمامی تبلیغات مرتبط را حذف کنند. در بخشی از این نامه آمده است: «فعالیت تبلیغاتی کسب و کارها به جهت نمونه‌گیری در منزل و هر محلی خارج از مراکز منتخب و آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت در خصوص کروناویروس جدید و پیشنهاد مستقیم آزمایش به بیماران و مردم مصادیق ایجاد اختلال در برنامه کلان ملی تشخیص، پایش و مهار زنجیره انتقال ویروس و ایجاد تقاضای القایی می‌باشد که در شرایط خاص و بحرانی فعلی و با توجه به سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با..

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000