اعطای تابعیت ایران به استاد مایل هروی شاعر و نویسنده افغانستانی

مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری خراسان رضوی از اعطای تابعیت ایران به استاد “نجیب مایل هروی” شاعر و نویسنده برجسته افغانستانی خبر داد. محمدتقی هاشمی مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اعطای تابعیت ایران به این هنرمند افغانستانی مقیم کشورمان پنجم مرداد ماه امسال و با تلاش و همکاری تمامی وزارتخانه‌های مرتبط در سریعترین شکل ممکن صورت گرفت.
وی افزود: استاد نجیب مایل هروی پس از خواندن سوگند نامه و انجام آزمون تابعیت، مراحل قانونی این فرآیند را طی نمود و اسناد تابعیتی وی نیز در ماه‌های آینده صادر خواهد شد.
مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر آن مسائ..

5f1fcb7a03ce2_2020-07-28_11-23 مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری خراسان رضوی از اعطای تابعیت ایران به استاد “نجیب مایل هروی” شاعر و نویسنده برجسته افغانستانی خبر داد.

محمدتقی هاشمی مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اعطای تابعیت ایران به این هنرمند افغانستانی مقیم کشورمان پنجم مرداد ماه امسال و با تلاش و همکاری تمامی وزارتخانه‌های مرتبط در سریعترین شکل ممکن صورت گرفت.
وی افزود: استاد نجیب مایل هروی پس از خواندن سوگند نامه و انجام آزمون تابعیت، مراحل قانونی این فرآیند را طی نمود و اسناد تابعیتی وی نیز در ماه‌های آینده صادر خواهد شد.

مدیر کل امور اتباع خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر آن مسائل مرتبط با سند مالکیت آپارتمان و بیمه بازنشستگی این استاد فرهیخته نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

وی گفت: بازتاب حمایت جمهوری اسلامی ایران از نخبگان و فرهیختگان افغانستانی ساکن ایران در سطح رسانه‌های داخلی و خارجی هر گونه سیاه نمایی و فضاسازی شبکه‌های خبری مغرض را کمرنگ خواهد نمود.

“نجیب مایل هروی” متولد منطقه “خمام” در کشور افغانستان دوران کودکی‌ را در هرات، سال‌های مدرسه را در کابل و تحصیلات متوسطه‌ خود را در افغانستان پشت سر گذاشت. پس از آن فعالیت فرهنگی خود را در “انجمن تاریخ کابل” آغاز کرد و تخصص نسخه‌شناسی را از پدرش “رضا مایل هروی” آموخت.

مایل هروی سال ۱۳۵۰ پس انتشار مقاله‌ای درخشان در کابل، به دانشگاه فردوسی مشهد آمد و تحصیل در رشته زبان و ادبیات فارسی را در این دانشگاه پی گرفت. همچنین طی سالهای پایانی دهه ۱۳۵۰ در کتابخانه آستان قدس رضوی مشغول فعالیت در حوزه فهرست‌برداری شد و در آغاز دهه ۱۳۶۰ کارهای پژوهشی‌ را در همین مکان آغاز کرد.

وی از سال ۱۳۶۵ به بعد نیز با گشایش “بنیاد پژوهشهای اسلامی” فعالیت پژوهشی تخصصی در حوزه نسخه‌شناسی را بر عهده گرفت و سالها به همین کار مشغول بود.
نجیب مایل هروی همچنین پس از پایان حاکمیت طالبان در افغانستان و در زمان نگارش قانون اساسی جدید کشورش بسیار تلاش کرد تا زبان فارسی به عنوان زبان رسمی در افغانستان به رسمیت شناخته شود.

در چند ماه اخیر خبری پر ابهام مبنی بر اقدام به خودسوزی فرزند استاد هروی در مقابل دفتر وزارت امور خارجه در مشهد منتشر شد و روزهای پایانی خرداد ماه امسال نیز این خبر دوباره بدون ذکر زمان واقعی آن رخداد به شکلی مرموز و سوال برانگیز همزمان با انتشار خبرهایی دیگر با محتوای اختلاف‌افکنی میان مردم ایران و افغانستان از سوی رسانه‌های بیگانه مطرح و بازنشر شد.
هم اکنون افزون بر ۳۲۰ هزار مهاجر و پناهنده افغانستانی ساکن خراسان رضوی بوده و در این استان زندگی می‌کنند که ۹۵ درصد آنها در شهر مشهد سکونت دارند.

منبع: ایرنا

تابعیت ایرانی
اتباع افغانستانی
شاعر

پست بعدی

درخواست محسن چاوشی از هوادارانش برای آزادی یک محکوم به اعدام

س جولای 28 , 2020
محسن چاوشی از هوادارانش خواست بجای هدیه تولدش در گلریزان آزادی یک محکوم به اعدام شرکت کنند. این مبلغ در ۵ ساعت جمع شد. دیشب محسن چاوشی از هوادارانش خواست بجای هدیه تولدش در گلریزان آزادی یک محکوم به اعدام شرکت کنند و دل یک مادر را شاد کنند. در ۵ ساعت این مبلغ جمع شد تا چاوشیست‌ها، رکورد جدیدی را ثبت کنند. آزادی ۴۴امین انسان، بهترین هدیه تولد برای ۴۱ سالگی اش... محسن چاوشی از هوادارانش خواست بجای هدیه تولدش در گلریزان آزادی یک محکوم به اعدام شرکت کنند. این مبلغ در ۵ ساعت جمع شد. پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com) فرهنگی/ موسیقی 7 مرداد 1399 - 11:42 دیشب محسن چاوشی از هوادارانش خواست بجای..

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000