اعتراف یک روزنامه به کارآمد نبودن پیام‌رسان‌های بومی: نتوانستند فراگیر شوند

اعتمادآنلاین|

روزنامه همشهری در گزارش یک امروز خود به کارآمد نبودن پیام‌‌رسان‌های بومی اعتراف کرده و از جای خالی پلتفرم‌های جایگزین اینستاگرام، واتس‌اپ و تلگرام نوشته است.

به گزارش همشهری، طی سال‌های گذشته، مسئولان، پژوهشگران، فعالان و بازیگران حوزه فناوری اطلاعات به کرات در مورد پلتفرم‌های ایرانی چه در حوزه پیام‌رسان و چه در حوزه شبکه‌های اجتماعی سخن گفته‌اند. شاید پر سروصداترین مورد در سال96 با فیلتر تلگرام و مطرح شدن پیام‌رسان سروش بود. پس از آن نام‌های دیگری مانند روبیکا، بله، گپ، ایتا و برخی دیگر مطرح شد. با این حال، این پلتفرم‌ها نتوانستند فراگیر شوند.

با این حال، باوجود حمایت‌های دولتی از بعضی پلتفرم‌های داخلی (پیام‌ر‌سان و شبکه‌های اجتماعی) کار آنطور که تصور می‌شد، پیش نرفت و نبود یک برنامه مناسب اقتصادی، منتج به فراگیر نشدن پلتفرم‌های داخلی شد. حتی متولیان ارتباطات و فناوری اطلاعات نتوانستند با کشورهای دوست به تفاهم برسند و پلتفرم‌هایی مانند وی‌چت چینی و یاندکس روسی هم فیلتر شد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

زلزله ۴.۳ ریشتری شهر خوی را لرزاند

د اکتبر 10 , 2022
زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ در مقیاس ریشتر حوالی شهر خوی در استان آذربایجان غربی را به لرزه درآورد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000