اصولگرایان بعد از حادثه مهسا امینی عمیقا اعتراف کردند که حجاب زوری جوابگو نیست

اعتمادآنلاین|

احمد زیدآبادی نوشت:

شماری از اصولگرایان معترفند که با زور نمی‌توان فرهنگ خاصی از جمله انتخابِ نوع پوشش را به زنان بخصوص نسل جدید تحمیل کرد.

آنها اما در عین حال، وضعیت موجود را به غفلت نیروهای خود از "کار فرهنگی" برای متقاعد کردن این نسل به انتخاب سبک زندگی مورد نظر حکومت نسبت می‌دهند.

در واقع تصور آنان این است که دستگاه ایدئولوژی کامل و بی‌نقص و عقلانی و اقناع کننده‌ای دارند که اگر آن را به هر شهروندی عرضه کنند، بدون مقاومت و درنگ آن را می‌پذیرد مگر آنکه قفلی بر دل یا عنادی در سر داشته باشد!

به واقع، آن توسل به زور نتیجۀ همین تصور است. با چنین دیدگاه اصطلاحاً فرهنگی، در نهایت به کارگیری زور و اجبار ناگزیر می‌شود.

راه به سامان آوردن وضعِ کنونی پذیرش علایق و سلایق متنوع و متکثر جامعه در چارچوب عرف اجتماعی و ترویج مدارا و تحمل نسبت به آن است. دیگر راه‌ها خواه ناخواه به تفرقه و تشتت و درگیری‌های اجتماعی می‌انجامد.

آیا این خبر مفید بود؟ 3 1

نتیجه بر اساس 3 رای موافق و 1 رای مخالف

پست بعدی

آقای رئیسی بخواند! بعد از فیلترینگ اینستاگرام درآمد شرکت پست هم نصف شد

ی اکتبر 9 , 2022
اعتمادآنلاین| مدیرعامل شرکت ملی پست، با بیان اینکه یک سوم مرسوله‌های پستی و معاملات از طریق پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام انجام می‌گرفته از کاهش یک سومی درآمد پست به دلیل کاهش این معاملات در پی اختلال اینترنت در این مدت خبر داد. به گزارش پیوست، محمود لیائی، با اشاره به اختلال […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000