ادعای کیهان درباره هشتگ میلیونی مهسا امینی؛ عملیات رباتیک در آن مشهود است

اعتمادآنلاین|

کیهان در گزارش امروز خود «پشت‌پرده ماجرای ۱۸۴ میلیون هشتگ مهسا امینی» را کشف کرد و آن را منتسب به عملیاتی رباتیک دانست.

کیهان نوشت: رسانه‌های معاند و وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در ماجرای درگذشت مهسا امینی و ظهور و بروز اعتراضات در برخی نقاط کشور، با گسیل ارتش سایبری خود در فضای مجازی تلاش کردند با برجسته‌سازی و بزرگ‌نمایی هشتگ‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی، موج دیگری از فتنه سایبری را رقم زده و با وارونه‌نمایی و باورسازی گسترده‌بودن اعتراضات القا کنند که نظام اسلامی ایران به پایان خود رسیده است!

این روزنامه در ادامه گزارش خود با استناد به اظهارات فردی به نام «آل‌داوود» که او را یکی از پژوهشگران فضای مجازی و رسانه معرفی کرده نوشته: «تفاوتی که این بار در شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با سال‌های 88، 96 و 98 می‌بینیم رباتیک بودن فعالیت منافقین، سلطنت‌طلبان و فریب‌خوردگان داخلی است. وقتی یک عملیات سایبری به عنوان یک عملیات شناختی در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، با سامانه‌های داده کاوی معتبر جهانی بررسی می‌شود. نزدیک به 450 هزار مخاطب در حدود 70 میلیون محتوا و توئیت، در توئیتر منتشر کرده‌اند. یعنی به‌طور میانگین هر اکانت کاربری حدود 165 توئیت منتشر کرده است. در حالی که در چند روز گذشته اینترنت محدودیت‌هایی در داخل کشورمان داشت و دسترسی به توئیتر و وی‌پی‌ان‌ها نبود، این تعداد بازدید از داخل کشور ما نبوده است. مشخصاً تعداد ریتوئیت‌های روزهای گذشته نشان می‌دهد که کاملاً عملیات رباتیک در آن مشهود است.»

نویسنده در پایان هم مدعی شده: هشتگ مهسا امینی می‌توانست تبدیل به بستری برای مطالبه حقیقت این ماجرای مبهم باشد. امّا جریان (به زعم خود) برانداز روند این هشتگ‌زنی را منحرف کرد و آن را تبدیل به حبابی توخالی برای ارضای شخصی خود قرار داد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 1

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 1 رای مخالف

پست بعدی

ساپینتو به باشگاه استقلال فراخوانده شد

د اکتبر 3 , 2022
اعتمادآنلاین| یکی از حواشی بازی گل گهر و استقلال در آخرین لحظات بازی و هنگام اعلام ضربه پنالتی به سود استقلال رخ داد که جنجال آن لحظات منجر به اخراج ریکاردو ساپینتو شد و حالا همین اخراج مسئولان باشگاه استقلال را مجاب ساخته تا دیداری توجیهی با سرمربی پرتغالی تیمشان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000