درخواست چین و روسیه برای آزادی دارایی‌های افغانستان

اعتمادآنلاین|

زمانی که طالبان نزدیک به یک سال قبل کابل را فتح و قدرت را به دست گرفت نه تنها کمک‌های بین‌المللی به افغانستان قطع شد بلکه حدود ۹ میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی بانک مرکزی افغانستان که نزد بانک‌های آمریکایی و سایر بانک‌های خارجی نگهداری می‌شد مسدود شد.

به گزارش خبرآنلاین، قطع کمک‌های بین‌المللی که ۸۰ درصد بودجه سالانه افغانستان را تشکیل می‌دادند و همچنین مسدود شدن دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در آمریکا زمینه را برای ورشکستگی این کشور فراهم کرد. مردم افغانستان بیش از پیش در فقر فرو رفتند و اقتصاد این کشور به آستانه فروپاشی رسید.

​نمایندگان روسیه و چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل خواستار آزاد شدن دارایی‌های مسدود شده افغانستان شدند.

آنا اوستینوا نماینده روسیه در سازمان ملل گفت:

*ما می‌خواهیم که پول‌های بلوکه شده خیلی زود به مردم افغانستان بازگردانده شود.

گنگ شوانگ معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل نیز گفت:

*دارایی‌های افغانستان باید برای بهبود زندگی افغان‌ها و بازسازی اقتصادی این کشور به مصرف برسند.

*با توجه به بیانیه بانک مرکزی افغانستان، ما خواهان انتقال کامل و بی‌درنگ ذخایر ارزی مسدود شده به مردم این کشور هستیم تا آنان به گونۀ مؤثر از آن برای مهار بحران بشری کشورشان استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

به سه کلانتری دیگر هم در زاهدان حمله شد/ اعلام آمار دقیق کشته و زخمی ها نیاز به بررسی بیشتر دارد

ج سپتامبر 30 , 2022
اعتمادآنلاین| فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت و گوی تلویزیونی در خصوص حادثه امروز در زاهدان و حمله به کلانتری 16 این شهر به صحبت پرداخت. به گزارش ایسنا، سردار احمد طاهری در تشریح این حادثه گفت: *همزمان با خاتمه نماز جمعه اهل تسنن زاهدان و خروج نمازگزاران از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000