افغانستان از «متحد عمده غیرناتو» آمریکا به دستور بایدن خارج شد

اعتمادآنلاین|

کاخ سفید اعلام کرده که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا با صدور فرمانی، افغانستان را از عنوان «متحد عمده غیرناتو ایالات متحده» خارج کرده است.

به گزارش ایلنا، به گزارش بی‌بی‌سی، در خبرنامه‌ پایگاه اینترنتی کاخ سفید در ۲۳ سپتامبر در خصوص متن فرمان جو بایدن آمده است: «بنا به اختیاراتی که قانون اساسی و قوانین ایالات متحده آمریکا از جمله بخش ۵۱۷ قانون کمک خارجی ۱۹۶۱، با اصلاحیه آن (قانون) به عنوان رئیس جمهور به من داده‌اند، بدین وسیله افغانستان را از عنوان متحد اصلی غیرناتو ایالات متحده خارج می‌کنم، به منظور اهداف این قانون و قانون کنترل صادرات تسلیحات.»

دو ماه پیش نیز بایدن از کنگره آمریکا خواسته بود که افغانستان را از فهرست «متحدعمده غیرناتو» حذف کند.

در آن زمان، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش این خبر گفته بود «طالبان نگران حذف افغانستان از فهرست متحد اصلی غیرناتو نیست. چون این عضویت هیچ منفعتی هم به بار نیاورده بود».

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

300 مزدور خارجی در یک حمله موشکی در نیکولایف کشته شدند

ش سپتامبر 24 , 2022
اعتمادآنلاین| کشته شدن 300 مزدور خارجی در نیکولایف در جنوب اوکراین و سرنگونی یک جنگنده و 7 پهپاد در نزدیکی مناطق دنپروپتروفسک، دونتسک، زاپوروژیه و خرسون توسط سخنگوی وزارت دفاع روسیه به اطلاع رسانده شد. به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، ایگور کوناشنکوف در یک نشست خبری گفت: *در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000