با هرگونه تهدید و اقدام تحریک‌آمیز قاطعانه مقابله می کنیم

اعتمادآنلاین|

بعد از سفر نانسی پلوسی به تایوان تنش های چین و تایوان شدت بیشتری به خود گرفت. حالا با عبور کشتی‌های جنگی آمریکایی و کانادایی از تنگه تایوان بار دیگر تنش‌ها در این منطقه بالا رفته و واکنش مقامات چینی را به دنبال داشت.

​به گزارش فارس، هرچند ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام این بار نیز مدعی شد، در اقدامی «متداول و مطابق با قوانین بین‌المللی» از تنگه تایوان عبور کرده است.​ اما وزارت دفاع چین در این باره بیانیه ای منتشر کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت دفاع چین روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کشتی جنگی آمریکایی «هیگینز» و کشتی کانادایی «ونکوور» در اقدامی تحریک‌آمیز از تنگه تایوان عبور کرده‌اند.

«شی یی» از فرماندهان ارشد ارتش چین گفت: فرماندهی جناح شرقی ارتش آزادی‌بخش چین همواره در آماده باش کامل است تا با هرگونه تهدید و اقدام تحریک‌آمیز قاطعانه مقابله کرده و از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین حراست کنند».

کشتی‌های جنگی آمریکایی طی سال‌های اخیر بارها با ادعای «آزادی ناوبری در آب‌های بین‌المللی» وارد تنگه تایوان شده‌اند اما این اولین بار در یک سال گذشته است که یک کشتی جنگی کانادایی آن‌ها را همراهی می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

یورش پلیس آلمان به املاک یکی از الیگارش‌های روس

چ سپتامبر 21 , 2022
اعتمادآنلاین| دادستان‌های فرانکفورت و مونیخ در بیانیه‌هایی مجزا اعلام کردند که پلیس فدرال و دولت، در عملیاتی ۲۴ ملک متعلق به "علی‌شیر عثمانف" الیگارش روس و متحد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را در ایالت‌های بایرن، بادن-وورتمبرگ، هامبورگ و شلسویگ-هولشتاین مورد تفتیش قرار دادند. به گزارش ایسنا، به نقل از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000