انسان خلق شده کار کند و خدا قضاوت کند/ امروز می‌دانم مشاجرات کلامی بهترین راه‌حل نیستند/ نکونام بهترین گزینه برای دستیاری من است

اعتمادآنلاین|

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، حضورش در تیم ملی ایران را کودتا نمی داند عنوان کرده که تا زمانی که اسکوچیچ مربی تیم ملی فوتبال ایران بود هیچ مذاکره ای با فدراسیون فوتبال ایران نداشته است.

به گزارش فوتبال 360، کی روش پیش از سفر تیم ملی به اتریش گفت‌وگویی خواندنی با عادل فردوسی پور انجام داده که در ادامه مهم‌ترین بخش‌های آن را می‌خوانید.

*از خداحافظی کردن خوشم نمی‌آید، در آخرین روز حضورم در ایران می‌دانستم که بعد از ۹ سال کار کردن رابطه ام با مردم ایران به آخر نرسیده است.

*دوباره اینجا هستم، برای یک شروع تازه، برای یک رویای تازه، برای یک ماجراجویی تازه، من در گذشته زندگی نمی‌کنم و فکرم درگیر آن نیست، این یک حال و آینده جدید است.

*هیچوقت بازی با ژاپن را دوباره ندیدم، البته الان باید بنشینم و آن بازی را تماشا کنم، چون لازم است که در یک شروع تازه یک سری چیزها را مرور کنم. آن مسابقه واقعا عذاب آور بود.

*دو سه مسابقه هستند که تلخی آن همچنان زیر زبانم است. جام ملت های ۲۰۱۵ یک شروع تازه برای ایران بود اما جام ملت‌های امارات، جام ما بود، تنها توضیحی که برای بازی با ژاپن داشتم این بود که در این مسابقه تمام تیم دچار فروپاشی روانی شد.

*به عنوان یک مربی تمام تمرکزم روی موفقیت تیم است و مهم‌ترین مسئله دانستن چطورها و چه چیزها است که زیربنای موفقیت‌هاست. موفقیت تیم هم در داخل و هم در خارج زمین به وجود می‌آید و من دلم می‌خواهد هر دو این موارد تحت کنترل من باشد.

*همه چیز برای بازگشتم لحظه آخری بود، مذاکراتم با فدراسیون تازه، ۸ روز قبل صورت گرفت، آدم‌های با نفوذ به این نتیجه رسیدند که بازگشتم شدنی است.

* برخی به من گفتند اگر یک نفر که می‌شناسی و رئیس شود، ممکن است تو را دوباره به عنوان مربی تیم ملی انتخاب کند. پرسیدند آمادگی آن را داری؟ من در آن مقطع بیکار بودم و در خانه نشسته بودم و گفتم بله، آماده‌ام.

*مردم فکر می‌کنند یک توطئه و کودتا در میان بوده است، محال است که تن به چنین چیزی بدهم. تنها بعد از انتخابات و جلسه فدراسیون با مربی سابق بود که مذاکرات ما شروع شد.

*اگر الان ما اینجا هستیم به خاطر زحمات بازیکنانی است که تیم ملی را به جام‌جهانی رسانده‌اند، این حاصل تلاش اسکوچیچ و دستیارانش است که برای رسیدن ما به این موقعیت تلاش کردند. ما باید به آنها ادای احترام کنیم.

*از هر فرصتی استفاده می‌کنم قدردان حمایت فوتبالدوستان ایرانی باشم، با کمک مدیر رسانه‌ای حرفه‌ای که با او کار می‌کنم، گاهی نشانه‌ای از پیوندی که به فوتبال ایران دارم را بروز می‌دادم.

* از اعتماد فوتبالدوستان ایرانی ممنون هستم.من به این فرصت به چشم یک جایزه یا پاداش نگاه نمی‌کنم، من نیامده ام که با هدیه‌ای که ایرانی‌ها به من داده‌اند در جام‌جهانی خوش بگذرانم، من این فرصت را با تعهد و مسئولیت‌پذیری کامل قبول کردم.

*کلمه باختن را لغت نامه‌ام حذف کرده‌ام، در چنین شرایطی به بازیکنانم می‌گویم یا می‌برید یا یاد می‌گیرید، حرف اضافه‌ای نزنید.

*وقتی به تیم‌های آسیایی و آفریقایی تنها ۷ روز فرصت داده می‌شود، چطور می‌توانند با تیم‌های پیشرفته رقابت کنند. مگر می شود با یک بوئینگ ۷۲۷ بخواهید با موشک‌های فضا پیما رقابت کنید.

*باید انگلیس، آمریکا و ولز را زیر نظر بگیریم و برای این کار به منابع بیشتر نیاز داریم.

*در جام‌جهانی بزریل دوستم ادو که الان مدیر فنی آرسنال هست، بازی رقبا را زیر نظر می‌گرفت، به او گفتم اگر دو بلیط به تو بدهم می‌روی بازی آرژانتین را برای ما بررسی کنی و او گفت معلوم است که می‌روم.

*این جام جهانی با دوره‌های قبل فرق می‌کند و اروپایی‌ها در بهترین شکل ممکن و در اوج آمادگی وارد بازی‌ها می شوند.

*با توجه به اینکه جام‌جهانی در ماه نوامبر و دسامبر برای اولین بار برگزار می‌شود، هیچ کس نمی‌داند قرار است چه اتفاقی بیفتد.بازیکنان اروپایی در اوج آمادگی به این مسابقات می‌آیند.

*ما هم باید در اوج باید وارد تورنمنت شویم و برای اوج گرفتن باید یک برنامه ویژه برای ۱۶ بازیکن داخلی تدارک ببینیم.

*مسئولین فدراسیون ایران به هر دلیلی از اختیارشان استفاده کردند و فکر کردند که بازگشت من بهترین تصمیم است. حالا ما باید ثابت کنیم که این تصمیم درستی بوده است و این به همین سادگی است.

*کنارگذاشتن من از آفریقای جنوبی ناراحت کننده بود، آنها به من گفتند بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می‌کنم، نشان می‌دهد که نژادپرست هستم. من در موزامبیک بزرگ شده‌ام و خواهرانم که پدرم به فرزندی قبول کرد، سیاه پوست بودند.

*درباره اتفاقات تیم ملی ایران هم این تصمیم با دلایل به خصوصی گرفته شده است، وظیفه من این بود که این پیشنهاد پاسخ مثبت یا منفی بدهم. حالا می‌خواهم از میراث مربی و کادر فنی قبلی استفاده کنم و باعث پیشرفت تیم بشوم.

*اگر با عینک انصاف و عدالت به مسائل زندگی نگاه می‌کنید، باید بگویم زندگی حرفه‌ای بر مبنای تصمیمات عادلانه نیست، بر مبنای تصمیم‌های درست است.

*بازیکنانی که خودم پرورش‌شان داده ام، می‌دانند که تنها چیزی که برای من مهم است، تیم ملی است.

*یک جمله را در مجموعه پک نوشته‌ام که هنوز هست آنجا نوشته: ویروس من یعنی شکست ما. این جمله همچنان آنجاست و سنگ بنای تمام چیزهایی که ساخته‌ایم و موفقیت‌های آینده ما است.

*تیم ملی جای بازیکنان خودخواه نیست، بازیکنانی که نمی‌دانند پوشیدن پیراهن تیم ملی یعنی اتحاد و همدلی و یکپارچه بودن است.

*فکر می‌کنید که نمی‌دانم در زمان حضور قبلی من در ایران، برخی بازیکنان به وزیر زنگ می‌زدند و گلایه می‌کردند که چرا به آنها بازی نمی‌رسد.

*در زندگی مهم است که آدم کارش را به شکل صادقانه و قابل اعتماد انجام دهد، نتایج مهم است و حرافی شما را برنده نمی‌کند. شاید برخی فکر کنند درصحبت‌های قبل بازی می‌شود معجزه کرد اما اگر داخل زمین آماده نباشید، نمی‌توانید برنده شوید.

*یک بار تیم به مشکل خورده بود و پول از خارج جذب کردم تا این تجهیزات را بسازیم، وقتی فدراسیون توانایی پرداخت پول من را نداشت برای فدراسیون و بازیکنان پول جور می‌کردم تا کار را جلو ببرم اما آخر سر می‌گفتند این آدم احمق است.

*انسان خلق شده که کار کند و خدا قضاوت کند اما متاسفانه برخی آدم ادای خدا بودن را در می‌آوردند.

*وقتی در ۱۰ روز اخیر این پیشنهاد به من شد، به خودم گفتم چه کسی این صلاحیت را دارد و کدام آدم در ایران، من را بعد از ۵، ۶ سال کار کردن با من و رابطه‌ای که بین ما شکل گرفته، بیشتر می‌شناسد، هیچ تردیدی نداشتم و گزینه اولم جواد بود.

*نکونام جزو رکوردداران تیم ملی است، کاپیتان تیم ملی بوده و الان سرمربی است، بازیکنان جوان برای او احترام زیادی قائلند، بعضی بازیکنان فعلی تیم کنارش بازی کرده‌اند.

*اگر چه ایرانی نیستم اما پس از ۹ سال کار در ایران با ذهنیات و روحیات ایرانی ها آشنا هستم، الان وقت پرداختن به افکار و امیال شخصی و غرورمان نیست، ایرانی ها آدم‌های دوست داشتنی هستند اما برخی وقت‌ها غرور خاصی دارند.

*درست است هر شخصی شخصیت و منافع خودش را دارد اما وقتی پای منافع تیم ملی و فوتبال ملی در میان است، همه باید در یک جبهه باشیم. اگر همه در کنار هم باشند، می‌توانند برای کشور دست به کار بزرگی بزنند.

*فوتبال ایران پتانسیل بالایی دارد و حیف است که این پتانسیل ها محقق نشود و بازیکنان ایرانی به حق شان نرسند.

*معلوم است که همان مربی و همان آدم قبلی نیستم، آن آدمی نیستم که سال ۲۰۱۱ به ایران آمدم. این ایران هم اما آن ایران نیست و این بازیکنان هم آن بازیکنان نیستند و همه روز به روز پیشرفت می‌کنند.

*با توجه به آرامشی دارم متوجه شده‌ام که مشاجرات کلامی بهترین راه‌حل نیستند و تنها در صورتی می‌شود موفق بود و بر آن لحظات غلبه کرد که کارت را خوب انجام بدهید و نشان بدهید که حق با شماست و در مسیر درستی قدم بر می‌دارید.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

چرا فیفا به فدراسیون فوتبال ایران نامه زد؟

س سپتامبر 20 , 2022
اعتمادآنلاین| روزبه وثوق احمدی، وکیل ایران در پرونده مارک ویلموتس درباره نامه فیفا به این فدراسیون مبنی بر علت پرداخت نشدن دستمزد این مربی بلژیکی گفت: تیم حقوقی فدراسیون فوتبال مسئول رسیدگی به این نامه است. این نامه چیز جدیدی نیست. فیفا درباره علت پرداخت سوال کرده و باید دید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000