برای دهه هشتادی‌ها لیسانس گرفتن از مد افتاده است

اعتمادآنلاین|

روزنامه جوان در گزارشی به بررسی وضعیت دانشجویان در کشور پرداخت و نوشت جمعیت دانشجویی کشور در حال آب رفتن است.

جمعیت دانشجویی کشور طی 4 سال یک میلیون نفر کاهش یافته و ۴ میلیون و ۷۳ هزار و ۸۲۷ نفر بود، در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ به ۳ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۷۷۹ رسیده است.

همچنین گزارش‌های سازمان سنجش هم نشان می‌دهد طی سال‌های اخیر بیش از ۵۰ درصد از کنکوری‌ها انتخاب رشته نکرده‌اند. سال گذشته بود که سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد ۵۲ درصد داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۰ که مجاز به انتخاب رشته شده‌بودند، از این کار صرف‌نظر کردند و عطای ورود به دانشگاه را به لقایش بخشیده‌اند.

به گزارش این روزنامه آب‌رفتن آمار جمعیت دانشجویی کشور از یک طرف از کاهش جمعیت جوان جامعه حکایت دارد و از سوی دیگر نشان می‌دهد سکه تحصیلات دانشگاهی در نگاه مردم از رونق افتاده‌است. خیل عظیم بیکاران تحصیلکرده، جوانان و خانواده‌ها را به فکر انداخته تا به جای تحصیل در رشته‌هایی که آینده شغلی ندارند، به سراغ مشاغلی بروند که هم تحصیلات دانشگاهی نمی‌خواهد و هم درآمدش از درآمد مشاغل بسیاری از تحصیلکرده‌ها بیشتر است!

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

تکذیب «نامه سرگشاده روحانی ، رئیس‌جمهور سابق به آیت‌الله محقق داماد» / عملیات‌های روانی برای انحراف افکار عمومی از واقعه دردناک مهسا امینی است

د سپتامبر 19 , 2022
ایلنا نوشت : یک منبع آگاه در روابط عمومی دفتر حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی، با تکذیب نامه رئیس‌جمهور سابق به آیت‌الله محقق داماد گفت : نگاهی گذرا به متن آن نامه‌ جعلی، از شدت فقر اطلاعات دروغ‌پردازان حکایت دارد، آنچنان که جعل‌کنندگان رسوای آن متن حتی از قول دکتر روحانی نوشته‌اند […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000