گروسی بسیار به تل‌آویو نزدیک است؛ مرگ اومانو همچنان مشکوک است!

اعتمادآنلاین|

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در خصوص روند ادامه مذاکرات، گفت: بعد از سومین سفر "البرادعی" رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به ایران، جمهوری اسلامی، موضع خود را در مذاکرات اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر مسئول روزنامه کیهان با تأکید بر اینکه مشکل آمریکا و غرب با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در جریان مذاکرات، فناوری هسته ای ایران نیست، افزود: مواضع غرب و آمریکا نسبت به قدرت هسته ای ایران یک بهانه برای ادامه دشمنی ها علیه ایران است و این چالش ۲٠ ساله، به وضوح نشان می دهد که مشکل طرف مقابل در مذاکرات، قدرت و توانمندی هسته ای ایران نیست.

شریعتمداری با بیان اینکه یک تحلیلگر آمریکایی در سال های اخیر کتابی را با موضوع "روابط ایران با آمریکا" به چاپ رسانده است، گفت: این تحلیلگر آمریکایی تأکید دارد که جمهوری اسلامی ایران بدون رابطه با آمریکا و چهار دهه مقابله با این کشور، امروز به بزرگترین قدرت نظامی و تکنولوژیک منطقه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این تحلیلگر آمریکایی در فصل دیگری از این کتاب به نکته مهمی که تصویری از شکست آمریکا در برابر ایران را نشان می دهد با این موضوع که"آمریکا در ۴۳ سال اخیر علیه ایران، همه برگ های برنده اش را به میدان آورده و سودی نبرده است "، اشاره کرده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تحریم را از مهمترین اهرم های فشار آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آمریکا، هرگز از تحریم علیه ایران دست بر نمی دارد و این چالش هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

شریعتمداری با بیان اینکه از مصادیق به نتیجه نرسیدن مذاکرات در آینده، عدم دادن تضمین طرف مقابل به ویژه آمریکایی ها در قبال عملی کردن تعهدات خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: عدم دادن تضمین از سوی آمریکایی ها، بدین معناست که آنها نمی خواهند و اعتقادی هم به توافق با ایران ندارند.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه تیم مذاکره کننده، به صراحت در مقابل زیاده خواهی های آمریکایی ها ایستاده است، اضافه کرد: قطعاً برای عدم توافق مذاکره نمی‌کنیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نکته بسیار دقیقی را مطرح کرد که "جمهوری اسلامی ایران، تنها دو درصد از فعالیت های هسته ای دنیا را در اختیار دارد، ولی ۳۵ درصد بازرسی ها از سوی آژانس بر روی ایران انجام می شود." و اساساً مشکل اصلی آنها، دستاورد هسته ای ایران نیست.

شریعتمداری ادامه داد: به عنوان مثال مواد( ۴ ، ۵ و ۶ ) "ام، پی، تی" تأکید دارد که کشورهای عضو سازمان انرژی اتمی باید تجهیزات و دانش هسته ای را با هم به اشتراک بگذارند ولی نسبت به جمهوری اسلامی ایران هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با تأکید بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی، تنها سازمان بازرسی روند فناوری هسته ای ایران است، گفت: این سازمان توجهی به مصوبات دیگر "ام، پی، تی" نسبت به حق و حقوق ایران ندارد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه تحریم ها، اهرم فشار در دست آمریکایی ها علیه جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: آنها هرگز دست از این اهرم فشار بر نمی دارند و توافقی که در آن منافع جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شود، تحقق پیدا نخواهد کرد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در واکنش به مواضع گروسی در جریان مذاکرات نسبت به جمهوری اسلامی ایران، گروسی را نماینده آمریکا و رژیم صهیونیستی در افزایش فشار نسبت به ایران برشمرد و تصریح کرد: گروسی عملاً مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیست، بلکه مهره آمریکا و اسرائیل برای افزایش دامنه فشارها علیه ایران است.

شریعتمداری با بیان اینکه گروسی، بسیار به رژیم صهیونیستی نزدیک است، افزود: حتی در کشورهای غربی مطرح هست که مرگ "اومانو"مشکوک است و برخی اعتقاد دارند که برای تحقق ریاست گروسی در آژانس، افتاده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با تأکید بر اینکه یکی از نمونه های این نوع نگاه ها، نظر کتبی اومانو نسبت به صلح آمیز بودن فناوری هسته ای ایران بوده است، گفت: وی در آخرین گزارش خود آورده بود که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست، از طرفی هم گروسی که آن زمان معاون مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بود در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی بارها به اومانو برای پس گرفتن و ابطال این گزارش فشار می آورد.

شریعتمداری اظهار داشت: قطعاً گروسی، نماینده اسرائیل و آمریکا بوده و هست و الآن هم چنین وضعیتی وجود دارد تا دامنه فشارها اسلامی ایران را تشدید کند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 1

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 1 رای مخالف

پست بعدی

سرنوشت خودروهای خارجی چه می‌شود؟

ی سپتامبر 18 , 2022
اعتمادآنلاین| تکلیف حدود ۲۴۰۰ خودروی خارجی مانده در گمرک همچنان مشخص نیست و درحالی‌که تعدادی از آن‌ها در مراجع قضایی درحال پیگیری هستند، مدتی است که از فروش تعداد دیگری از این خودروها به مناطق آزاد کیش و قشم صحبت به میان آمده است. به گزارش ایسنا، از طرف دیگر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000