هشدار یک فعال اصولگرا به رئیسی/ بررسی شما برای مرگ مهسا امینی ارزشی ندارد

اعتمادآنلاین|

سعید زیباکلام نوشت:

ماجرای مرگ مهسا امینی به اینجا کشیده شده که رئیس جمهور، جناب آقای رئیسی، شخصا و بلاواسطه وارد شده به معاون امنیتی وزارت کشور دستور ویژۀ بررسی داده‌اند. همچنین، دادستانی تهران ورود کرده و دستور تشکیل ”کارگروه ویژه“ برای بررسی ابعاد پزشکی مرگ مهسا امینی داده است. و پلیس نیز بررسی ظاهرا مستقلی را هم شروع کرده.

در این‌صورت، آیا وزارت کشور و نیز دادستانی صلاح نمی‌دانند با توجه به فضای ملتهب جاری و جو کم‌اعتمادی یا بی‌اعتمادی مطلق کنونی به بسیاری از نهادهای نظام، کارگروه مدنظر را با افزودن تنی چند از استادان دانشگاه، حقوق‌دانان و فعالان سیاسی معتمد و خوشنام تشکیل دهند تا گزارش نهایی ماجرا اقناع‌کنندگی و اعتبار لازم را حاصل کند؟

بنده از سر تجربه دوران پیش از گام اول انقلاب در سال 1357 توصیۀ مشفقانۀ اکید می‌کنم که برخی از نمایندگان معتمد و مورد وثوقِ غیرحاکمیتی از صنوف مرتبط در کارگروه مزبور مشارکت جدّیِ غیرصوری یابند.

واضح نیست که این قبیل بررسی‌های حاکمیتیِ صرف، هیچ اعتباری برای عموم مردم و اقناعشان نخواهد داشت.

”کل نفس بما کسبت رهینه“(هر فردی در گرو مکتسبات خویش است)

آیا این خبر مفید بود؟ 4 0

نتیجه بر اساس 4 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

سایه مرگ مهسا بر صفحه اول روزنامه های یکشنبه 27شهریور

ی سپتامبر 18 , 2022
بیانات کوتاه رهبرمعظم انقلاب در مراسم عزاداری اربعین،مرگ پرجنجال مهسا امینی ، سفر رئیسی به تاجیکستان و نتایج جام جهانی کشتی آزاد از موضوعات روزنامه های امروز است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000