ممکن است بهار عربی تکرار شود/دلیل خروج سوریه از اتحادیه عرب همچنان پابرجا است

اعتمادآنلاین|

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در مصاحبه با روزنامه لوپوئن فرانسه در پاسخ به سوالی در خصوص ارتباط قطر با اخوان المسلمین گفت: چنین رابطه ای وجود ندارد، هیچ عضو فعالی از اخوان المسلمین یا گروه‌های مرتبط به آن در خاک قطر حضور ندارند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ما کشوری با درب‌های باز هستیم که تعداد زیادی از شخصیت‌های صاحب رأی و اندیشه مختلف در آن آمد و شد دارند، اما ما یک کشورهستیم نه حزب و با کشورها و دولت‌های قانونی‌شان تعامل می کنیم، نه با گروه‌های سیاسی.

امیر قطر در خصوص پرونده سوریه و کشورهای عربی که در راستای بازگرداندن کانال‌های تماس با سوریه تلاش می‌کنند، گفت که هر کشوری سیاست‌های خود را دارد.

وی عنوان داشت: در گذشته، گفتم که هر کشوری حق دارد که با هر کشوری که می‌خواهد ارتباط برقرار کند، اما اتحادیه عرب تصمیم گرفت سوریه را به دلیل یک علت معتبر خارج کند و این علت همچنان وجود دارد و تغییری نکرده است.

تمیم بن حمد آل ثانی اظهار کرد: در صورتی که ما روند صلحی در مورد آینده سوریه و خواسته‌های مردمش داشته باشیم، من آماده مشارکت در هر مذاکراتی هستم، اما این روند در این زمان وجود ندارد. آنها باید به صورت جدی رفتار کرده و به صورت اساسی به مشکل در سوریه پایان دهند. همین مساله درمورد لیبی نیز صدق می‌کند. اگر محتاطانه رفتار نکنند، با عواقب وخیمی مواجه خواهند شد.

امیر قطر همچنین گفت: عوامل ایجاد اعتراضات بهار عربی همچنان وجود دارد و وخامت یافته است.متاسفانه همچنان ریشه‌های عمیق عامل در بهار عربی همچون فقر، بیکاری و فارغ التحصیلان بیکار وجود دارد. ما باید به ملت‌ها امید واقعی و نه فقط حرف و سخن بدهیم، باید شغل و فرصت‌هایی را ایجاد کنیم و به جوانان اجازه دهیم نظرات خود را بیان کنند.

همچنین امیر قطر خواهان اصلاحات تدریجی برای جلوگیری از تنش‌ها شد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

واکنش اولیانوف به اظهارات‌ بورل درباره برجام

پ سپتامبر 15 , 2022
اعتمادآنلاین| میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نسبت به اظهارات اخیر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین درباره وضعیت مذاکرات احیای توافق هسته‌ای [برجام]، واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، اولیانوف درواکنش به صحبت های اخیر بورل در گفتگو با خبرگزاری فرانسه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000