حملات گستره هوایی و موشکی ارتش روسیه به نیروهای اوکراین

اعتمادآنلاین|

ارتش روسیه روز سه‌شنبه از حملات گسترده در جبهه جنگ با اوکراین خبر داد.

​به گزارش فارس، به گزارش وبگاه «لایو مینت» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست روزانه خود گفت: «نیروهای هوایی، موشکی و توپخانه‌ای در حال انجام حملات گسترده علیه یگان‌های نیروهای مسلح اوکراین در تمام بخش‌های عملیاتی هستند».

اوکراین در روزهای گذشته مدعی برتری‌هایی در نبرد با روسیه در شمال شرق اوکراین شده است.

به نوشته این منبع خبری، با وجود پاره‌ای دستاوردهای نظامی اوکراین در روزهای گذشته، مقامات آمریکایی می‌دانند که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هنوز نیروها و منابعی برای استفاده دارد و نیروهای او همچنان بخش‌های وسیعی از شرق و جنوب اوکراین را در احاطه خود دارند.

علی‌رغم تاکید روسیه بر دروغین بودن ادعاهای اوکراین و متحدانش درباره پیشروی در جریان عملیات ضدحمله، واشنگتن اما مدعی عقب‌نشینی روس‌ها در منطقه خارکیف شد. یک مقام ارشد ارتش آمریکا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها مدعی شد: «نیروهای روس از مرز خارکیف با روسیه، به کشورشان عقب نشستند و دستاوردهای خود را در این استان از دست دادند.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام عالی‌رتبه نظامی واشنگتن که خواست نام یا سمتش فاش نشود، ادعا کرد: «اقدام روس‌ها در رها کردن تجهیزات نظامی حین عقب‌نشینی، نشان‌دهنده هرج و مرج در رهبری عملیات روسیه در شرق اوکراین است.»

حمله موشکی روسیه از دریای سیاه

ارتش روسیه روز دوشنبه نیز حملات موشکی را از دریای سیاه علیه مواضع ارتش اوکراین انجام داد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

یک رسانه آمریکایی به تازگی در زمینه کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین نوشت، هدف رئیس جمهور آمریکا کمک به مجتمع نظامی و صنعتی آمریکا در بحبوحه تورم و مشکلات داخلی ایالات متحده است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

پس از 7 سال رئیس‌جمهور مصر به قطر رفت

س سپتامبر 13 , 2022
اعتمادآنلاین| هواپیمای حامل «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، عصر امروز (سه‌شنبه)، در فرودگاه بین‌المللی «حمد» پایتخت قطر به زمین نشست. ​به گزارش فارس، بنا بر گزارش رسانه‌های قطری، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر کشور قطر برای استقبال از رئیس‌جمهور مصر در فرودگاه حمد حاضر شد. از سال ۲۰۱۴ تاکنون این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000