پس از 7 سال رئیس‌جمهور مصر به قطر رفت

اعتمادآنلاین|

هواپیمای حامل «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، عصر امروز (سه‌شنبه)، در فرودگاه بین‌المللی «حمد» پایتخت قطر به زمین نشست.

​به گزارش فارس، بنا بر گزارش رسانه‌های قطری، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر کشور قطر برای استقبال از رئیس‌جمهور مصر در فرودگاه حمد حاضر شد.

از سال ۲۰۱۴ تاکنون این اولین بار است که رئیس‌جمهور مصر در سفری رسمی به قطر سفر می‌کند. «بسام راضی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر پیشتر اعلام کرده بود که این سفر در راستای تکمیل گفت‌و‌گوهای فشرده میان دو کشور و با هدف تقویت همکاری‌های دوجانبه در تمامی عرصه‌ها صورت می‌گیرد.

بر اساس اعلام پیشین، قرار است دو طرف در این سفر روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دهند و درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی مورد اهتمام مشترک بحث و تبادل نظر کنند.

سفر السیسی به قطر صورت گرفته است که روز یکشنبه هفته جاری نیز «عقیله صالح» رئیس پارلمان لیبی به دوحه سفر کرد و انتظار می‌رود قطر برای پایان دادن به تنش‌های روزافزون بین شرق و غرب لیبی میانجی‌گری کند.

امیر قطر در تاریخ ۲۴ ژوئن گذشته به قاهره سفر کرد و طی این سفر دو طرف روابط دوجانبه، راهکارهای تقویت و توسعه این روابط در زمینه‌های مختلف به خصوص سرمایه‌گذاری، انرژی، دفاعی، فرهنگی و ورزشی را بررسی کردند.

مصر به همراه عربستان، بحرین و امارات روابط خود با قطر را پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷ به عربستان، به دلیل حمایت دوحه از گروههای تروریستی قطع کرد. اتهامی که قطر آن را بشدت رد کرد.

بحران روابط چهار سال طول کشید تا آنکه روابط دوحه-قاهره بعد از رفع محاصره قطر و پس از نشست «العلا» (سران عربستان و قطر) که ۵ ژانویه ۲۰۲۱ با هدف آشتی ریاض و دوحه و بازگرداندن قطر به روابط عادی با چهار کشور (عربستان، بحرین، امارات و مصر) برگزار شد، بهبود یافت.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

فرمانده کل سپاه به مرز خسروی رفت

س سپتامبر 13 , 2022
فارس نوشت: سردار سلامی از مرز خسروی بازدید کرد و در جریان روند تردد زوار اربعین از این مرز قرار گرفت.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000