برجام موقتا از دستور کار ایران و آمریکا خارج شده

اعتمادآنلاین|

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده پیشین مجلس با اشاره به بیانیه روز شنبه تروئیکای اروپا که در آن ایران را متهم کرده که برجام را به خطر انداخته است اظهار کرد: اروپایی‌ها از ابتدا طرف تاثیرگذاری در مذاکرات نبودند و نقش میانجی داشتند.

به گزارش ایسنا بخش هایی از گفت و گوی فلاحت پیشه را در ادامه می خوانید:

*طرف‌های اروپایی اعم از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی یا حتی روسیه و چین ایران را به مذاکرات وارد کردند چون با آمریکا مستقیم وارد مذاکرات نمی‌شد. اما این کشورها همواره همسو و همراه با آمریکا بوده‌اند و از سیاست‌های آمریکا در مذاکرات پیروی می‌کردند.

*اروپایی‌ها هیچ وقت نمی‌توانند به آمریکا فشار وارد کنند که توافق را بپذیرد از این رو فشار را همیشه بر ایران وارد می‌کنند. آنها مجری سیاست آمریکا بوده و هستند و سعی دارند سیاست فشار عریان آمریکا به ایران را اجرا کنند.

*به نظر می‌آید احیای برجام حداقل به طور موقت از دستور کار ایران و آمریکا خارج شده است. طنز تلخ این است که مخالفان برجام در ایران و آمریکا و اسراییل خواستار این تاخیر هستند،‌ اما تاخیر هر چه بیشتر به معنای دور شدن از توافق است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

آقای رئیسی! از اربعین عبرت بگیر تا مثل ملانصرالدین نشوی

س سپتامبر 13 , 2022
اعتمادآنلاین| محمد مهاجری در اعتماد نوشت: «کاش دوره دولت روحانی زودتر تمام شود و آقای رییسی رییس‌جمهور شود.» این جمله پاسخ به افرادی ـاز جمله خود آقای رییسی است که سر خود را به تعابیری مانند «آواربرداری» و «پرداخت بدهی‌های دولت قبل» و «رفع موانع پیشین» گرم کرده‌اند و به‌ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000