تشکر چارچوب هماهنگی از مواضع حزب دموکرات کردستان در قبال انتخابات زودهنگام

اعتمادآنلاین|

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق دوشنبه شب در بیانیه‎ای از مواضع اخیر حزب دموکرات کردستان و ائتلاف سنت «السیادة» (حاکمیت) در نشست اربیل مبتنی بر پایندی آنها به گزینه قانونی در انتخابات زودهنگام پس از ایجاد فضای مناسب در کشور، تحت نظارت دولتی با اختیارات کامل و بازگشت فعالیت نهادهای قانونی، تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این بیانیه آمده است:‌ «چارچوب هماهنگی بر ادامه مذاکراتش با همه طرف‌ها برای اجرای فرایندهای قانونی در عراق و بازگشت نهادها به انجام وظایفشان و تشکیل دولتی دارای اختیارات تأکید دارد».

چارچوب هماهنگی در پایان بیانیه خود تاکید کرد که تمام تلاشش را برای ایجاد شرایط مناسب و تضمین مشارکت همه طرف‌ها به کار بگیرد.

پیشتر، ائتلاف اهل سنت السیاده (حاکمیت) به رهبری الخنجر و الحلبوسی و حزب دموکرات کردستان به رهبری بارزانی به عنوان متحدان مقتدی صدر بر اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام پس از تشکیل دولتی با اختیارات کامل تأکید و بر لزوم تداوم فعالیت پارلمان تا زمان برگزاری انتخابات توافق کرده بودند.

کارشناسان معتقدند که این موضع‌گیری متحدان صدر می‌تواند به معنای مخالفت‌شان با درخواست وی از آنها برای استعفا از پارلمان و انحلال آن باشد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

از زندگی پررمز و راز وارث تاج و تخت بریتانیا چه می دانید؟

د سپتامبر 12 , 2022
اعتمادآنلاین| «چارلز» بزرگ‌ترین پسر در میان چهار فرزند «الیزابت» و اولین شاهزاده‌ای است که تمام عمر خود را در انتظار تاج و تخت سپری کرده است. چنین است که «سرژ اشممرمان» در روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت، چارلز به جای اینکه به دنبال شغل جدید باشد باید استعفا دهد و بازنشسته […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000