روزنامه کیهان: مردم زیاد غذا می‌خورند؛ الگو غذاخوری را تغییر دهید.

اعتمادآنلاین|

کیهان بشقاب مردم را ولی منتسب به ماری آنتوانت هست که وقتی به او گفته شد «مردم نان ندارند»، گفته بود: خب کیک بخورند! یا خب شیرینی بخورند!. حالا حکایت این مثل شده حکایت روزنامه کیهان که وقتی با سفره های خالی مردم روبه رو شده توصیه می کند «الگوی مصرف در بشقاب غذا» را تغییر دهیم. چرا؟ چون معتقد است «با توجه به تحولات فعلی جهان، چاره ای جز این نداریم».

به گزارش امتداد؛ روزنامه کیهان بدون اشاره به اینکه کدام کشور تمامیت خواه و متجاوز «تحولات فعلی» را برای جهان را رقم زده است، معتقد است که «مصرف بی‌رویه غذاهایی که نیاز به آب فراوان هم دارد سبب شده تا تولید داخل علی‌رغم افزایش معنادار بازهم جوابگوی این مصرف نباشد.» منظور کیهان از این ماده ای که «بی رویه» در حال مصرف می خواند «برنج» است، که برای تولیدش آب زیادی مصرف می شود.

این جماعت خجالت نمی کشند و مردم را که سفره هایشان از برنج تهی شده به «مصرف بی رویه» متهم می کنند. آنها با اشاره به اینکه چون غیر از شمال ایران آب زیاد وجود ندارد، «طبعا باید غذای ما ایرانی‌ها مطابق با این اقلیم تعریف شود در حالی که برخلاف این واقعیت طبیعی، برنج با این حجم از آب بالا به غذای ثابت ما ایرانی‌ها تبدیل شده»

کیهان نشینان که یادشان رفته قیمت برنج را چند تحویل گرفتند، احتمالا خبر ندارند امروز مردم فقط به قیمت های برنج در بازار نگاه می کنند و قدرت خریدشان را از دست داده اند. آنها خبر ندارند که برنج ارزان ترین ماده غذایی است که مردم می توانند با آن احساس سیری کرده و لااقل کربوهیدرات بدن را تامین کنند.. به عبارت روشنتر برنج خوردن مردم ما از سر رفاه نیست، بلکه به این دلیل است که به اندازه کافی توان تهیه پروتئین هایی مانند گوشت و مرغ را ندارند، و لازم است تا مردم شکم خود و فرزندانشان را با یک ماده غذایی پرحجم سیر کنند. اما همین هم از نظر کیهان نشینان «مصرف بی رویه» است.

این روزنامه سپس نتیجه گیری می کند: «چون نیاز داخلی پاسخگوی مصرفمان نیست پس باید سالانه حداقل بیش از یک میلیون تن برنج خارجی وارد کنیم. بنابراین تغییر الگوی مصرف در بشقاب غذای ما اگر چه امری سخت است اما با توجه به تحولات فعلی جهان و افزایش ضرورت خودکفایی در محصولات استراتژیک چاره‌ای جز این نداریم.»

دلواپسان روس که ظاهرا اگر خجالت نمی کشیدند، در خط مقدم اوکراین همراه با برادرانشان می جنگیدند، نمی گویند در «بشقاب مردم» دیگر چیزی باقی مانده که آن را هم تقدیم سیاست های روس پسندانه آنها کنیم؟ ش

بشقاب شما اگر هنوز پر از برنج است، مدت هاست که بشقاب مردم خالی است. این توصیه هم ظاهرا برای این است که دلیل خالی بودن بشقاب را نوعی توجیه کرده باشید. والا بعید است ندانید وقتی برنج با سیاست های همین دولت از 30 هزار تومان سال قبل به 120 هزار تومان رسیده (و حتما بالاتر می رود)، بشقاب طبقات کثیری از محرومان و حتی طبقه متوسط از این ماده خالی شده است.

مردم عادی مانند شما نیستند که خودشان اینجا شعار محدودیت بدهند و فرزندانشان در کانادا از تولید فیلترشکن ارتزاق کنند. برادران روسوفیل که هر روز نگران این هستند که مبادا برجام به سرانجام برسد و سیاست تجاوزکارانه روسیه بر اتحادیه اروپا شکست بخورد، بشقاب مردم را اینگونه به برجام گره زدند و حالا توصیه توصیه می کنند: «برنج را هم از بشقاب مردم باید حذف کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟ 3 0

نتیجه بر اساس 3 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

روزنامه کیهان: مردم زیاد غذا می‌خورند؛ الگو غذاخوری را تغییر دهید

د سپتامبر 12 , 2022
اعتمادآنلاین| نقل‌قولی منتسب به ماری آنتوانت هست که وقتی به او گفته شد «مردم نان ندارند»، گفته بود: خب کیک بخورند! یا خب شیرینی بخورند!. حالا حکایت این مثل شده حکایت روزنامه کیهان که وقتی با سفره های خالی مردم روبه رو شده توصیه می کند «الگوی مصرف در بشقاب […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000