حجم صادرات‌مان به عراق حدود ۱۴ میلیارد است

اعتمادآنلاین|

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع « آخرین اقدامات برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد و بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی با عراق» به ریاست مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست، در خصوص فرایندها و زمینه‌های اجرایی لازم برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد در بازه زمانی ۲ تا ۶ آذر ماه بحث و تبادل نظر انجام شد.

شایان ذکر است برگزاری این نمایشگاه ماحصل توافقات دو کشور در جهت افزایش تجارت فی‌مابین است.

معاون دیپلماسی اقتصادی در این نشست گفت: برگزاری این نمایشگاه و مشارکت فعال بخش خصوصی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در آن بسیار مهم است و موجب افزایش صادرات و تراز تجاری به ترکمنستان خواهد شد.

صفری سفر اخیر خود به همراه وزیر راه به ترکمنستان را راهگشا دانست که به تبع آن برخی نقاط مرزی بازگشایی شدند و تردد کامیون‌های ترانزیتی افزایش یافت.

وی استان‌های مرزی به ویژه گلستان و خراسان را واجد بهترین فرصت برای صادرات کالاهای مورد نیاز ترکمنستان دانست و حضورشان در این نمایشگاه را مغتنم شمرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی ادامه داد: در خصوص پروژه‌های صادرات خدمات فنی مهندسی از جمله در بحث نیروگاهی و راه‌سازی با طرف ترکمنستانی صحبت و توافقات اولیه حاصل شده است.

وی اشاره‌ای به نمایشگاه مصالح ساختمانی در روسیه کرد و آن را فرصتی مهم برشمرد.

در ادامه این نشست، درخصوص روابط تجاری ایران و عراق بحث و تبادل نظر انجام شد.

صفری تجارت با عراق را بسیار مهم برشمرد و حجم صادرات ما به عراق را حدود ۱۴ میلیارد دانست.

در این جلسه، کمیسیون مشترک ایران و عراق و نقاط ضعف و قوت آن با حضور نمایندگان مرتبط دستگاه‌ها بررسی شد.

صفری با اشاره به نقاط مرزی مشترک زیاد با عراق، رشد تجارت بازارچه‌ای با این کشور را مهم برشمرد و کیفیت کالاهای ارسالی و رشد ترانزیت کالا به عراق و برعکس را مورد تأکید قرار داد.

در این نشست اعضای حاضر درخصوص چگونگی همکاری دستگاه‌ها، موانع پیش‌رو و راهکارهای ارتقای همکاری‌های فیمابین، بحث، و محورها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

بلاتکلیفی سه ماه کتاب پژوهشگر دفاع مقدس در وزارت فرهنگ و ارشاد

ی سپتامبر 11 , 2022
جعفر شیرعلی‌نیا طی یادداشتی درباره بلاتکلیفی کتابش با عنوان «نکته‌های تاریخی» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واکنش نشان داد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000