جشنواره ونیز؛ فیلم‌هایی که با دو جایزه به خانه برگشتند

اعتمادآنلاین|

هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز در حالی شامگاه شنبه به کار خود پایان داد که پنج اثر از میان فیلم‌های ارائه شده در این دوره، با دو جایزه به خانه برگشتند که «جنگ جهانی سوم» هومن سیدی یکی از این‌ها بود.

به گزارش ایرنا سنت عمر، استخوان‌ها و همه، بنشی‌ها(ارواح) اینشیرین، ورا و جنگ جهانی سوم در بخش‌های رقابتی و افق های جشنواره هر کدام دو جایزه این دوره از قدیمی‌ترین رویداد فیلم جهان را از آن خود کردند.

در بخش رقابتی و اصلی جشنواره، جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره ونیز به سنت عمر به کارگردانی آلیس دیوپ رسید؛ این اثر همچنین شیر آینده جایزه لوئیجی دی لورنتیس برای اولین فیلم را به خود اختصاص داد.

در این بخش جایزه بهترین کارگردانی لوکا گودانینو و جایزه مارچلو ماسترویانی برای بهترین بازیگر نوظهور (تیلور راسل) هم به استخوان‌ها و همه رسید.

در بخش اصلی جشنواره در عین حال، کالین فارل و مارتین مک‌دونا به ترتیب جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه را تصاحب کردند.

در بخش افق ها نیز محسن تنابنده جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در جنگ جهانی سوم از آن خود کرد. فیلمی که کارگردانش هم جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

در این بخش همچنین علاوه بر جایزه بهترین کارگردانی به تیزا کووی و راینر فریمر برای فیلم ورا، ورا گوما بازیگر این فیلم هم به عنوان بهترین بازیگر این دوره از جشنواره معرفی شد.

هفتادونهمین جشنواره فیلم ونیز، از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر در جزیره لیدو ایتالیا برگزار شد.

در این دوره، جایزه شیر طلایی بهترین فیلم به فیلم مستند همه زیبایی و خونریزی به کارگردانی لورا پویترس رسید.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

با موجی از همزمانی بازگشت و خروج زائران اربعین مواجهیم

ی سپتامبر 11 , 2022
اعتمادآنلاین| سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور در ارتباط ویدئو کنفرانس با فرماندهان قرارگاه‌های اربعین حسینی فراجا که در پایانه‌های مرزی مستقرند، گفـت:‌ از اقدامات مناسب قرارگاه های اربعین مستقر در استان‌های مرتبط با این موضوع که به صورت مستمر وهدفمند برنامه‌های این ستاد را دنبال و اجرا می‌کنند، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000