سه عامل مهم ریزش بورس عنوان شد

اعتمادآنلاین|

شاخص کل بورس امروز ۱۵ هزار و ۴۲۴ واحد ریخت و به عدد یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۴۳۲ واحد رسید.

روند بورس در ۶ ماه ابتدایی ۱۴۰۱

به گزارش خبرآنلاین، بورس سال ۱۴۰۱ را مثبت آغاز کرد و با رشد ۲۳ هزار واحدی در اولین روز بازگشایی بازارها در فروردین ماه به عدد یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد رسید؛ فروردین ماه با اخبار برجام برای بازار سرمایه پربرکت بود اما طولی نکشید که روند بازار نزولی شد و سقوط‌های پی در پی آن رقم خورد و نهایتا امروز شاخص کل بورس به عدد یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد رسید.

طبق برآوردهای صورت گرفته خروج پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه کماکان ادامه دارد و در هفته ابتدایی شهریور ماه ۷۰۶ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شده است و میانگین خروج پول حقیقی روزانه ۱۴۱ میلیارد تومان بوده است.

سلطه بی‌اعتمادی بر بازار سرمایه

تجربه تلخ سهامداران در سال ۱۳۹۸ کماکان بر بازار سرمایه مسلط است و بی‌اعتمادی سهامداران مانع از قوت گرفتن معاملات و ورود آنها به بازار سرمایه در ماه‌های اخیر شده است؛ از طرف دیگر دارایی‌های مشهود مانند خودرو، دلار، طلا، سکه و در معدود مواردی مسکن، بازدهی بالاتری برای سرمایه گذاران دارد و این بازدهی با ریسک کمتری نیز همراه است که موجب خروج گسترده پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه شده‌است.

بازار رمزارز رقیب بازار سرمایه

با وجود آنکه بازار رمزارز در ماه‌های اخیر و با افزایش پیاپی نرخ‌های بهره از سوی بانک‌های مرکزی در سراسر جهانی حال و روز خوبی ندارد اما تعداد زیادی از ایرانیان در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و پول خود را از بازار سرمایه خارج کرده‌اند؛ به گفته رییس انجمن بلاکچین ایران و با وجود اینکه اطلاعات دقیقی از میزان مبادلات رمزارز در کشور وجود ندارد اما حجم تراکنش‌های بازار رمزارز در کشور بیشتر از ۱۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

از طرف دیگر دلیلی برای ارزندگی‌ سهام‌ها وجود ندارد چراکه نرخ سرمایه گذاری در کشور در سال‌های اخیر منفی بوده است و خط تولید شرکت‌ها به خطر افتاده است و رشد و توسعه آن‌ها متوقف شده است و در نتیجه به واسطه اینکه رشدی صورت نمی گیرد ارزندگی سهامی نیز افزایش پیدا نخواهد کرد و تنها تورم است که بازار سرمایه را جابه‌جا خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

«باغ وحش» منتخب ۲ جشنواره ترکیه‌ای شد

ش سپتامبر 10 , 2022
فیلم کوتاه «باغ وحش» به نویسندگی و کارگردانی نفیسه زارع در ادامه حضور جهانی خود در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم «آدانا» و بخش رقابتی جشنواره فیلم کودک «یونیورسال» ترکیه به رقابت می‌پردازد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000