پوتین حکم انتصاب سفیر جدید مسکو در ایران را امضا کرد

اعتمادآنلاین|

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه عصر روز پنجشنبه حکمی را امضا کرد که بر اساس آن، "آلکسی ددوف" به عنوان سفیر جدید این کشور در ایران منصوب شده است. این سند روز گذشته در پورتال اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شد.

به گزارش تسنیم و به نقل از نووستی، در حکم رئیس جمهوری روسیه آمده است: «آلکسی یوریویچ ددوف به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران منصوب شود».

آلکسی ددوف در سال 1960 به دنیا آمده و در سال 1982 از دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو فارغ التحصیل شد. وی از سال 1982 به اینطرف در خدمت دستگاه دیپلماسی روسیه بوده و در سمت‌های مختلف در دفتر مرکزی وزارت امور خارجه روسیه و برخی وظایف در خارج از کشور فعالیت داشته است.

ولادیمیر پوتین در اواسط ماه جولای در جریان سفر خود به تهران یادآور شد که روابط روسیه و ایران با سرعت بسیار خوبی در حال توسعه است. لوان جاگاریان که در آن زمان همچنان سفیر روسیه در تهران بود، تاکید کرد که روسیه در بسیاری از مسائل به ویژه در خصوص روند اوضاع در سوریه و قفقاز جنوبی و همچنین در رابطه با مسائل مربوط به دریای خزر و افغانستان، با ایران مواضع مشترکی داشته و دو کشور در این جهت گیری‌ها فعالانه همکاری دارند.

جاگاریان اکنون قرار است سفیر روسیه در سریلانکا و بطور همزمان در کشور مالدیو شود.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

به هیچ‌وجه زائران به سمت مرزها راه نیفتند

ج سپتامبر 9 , 2022
اعتمادآنلاین| احمد وحیدی، وزیر کشور با بیان اینکه هم اکنون برای بازدید از مرزهای غربی در مهران حضور دارد، گفت: بدلیل اینکه عراق ظرفیت تخلیه زائران از پایانه های مرزی خود را با همان سرعت که از مرزهای ما خارج می شود ندارد. ظرف دیروز و شب گذشته حجم بسیار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000