چه کسانی توسط امریکا تحریم شدند ولی نامشان هیچگاه در ایران نیامد؟

اعتمادآنلاین|

کتاب «بدون آتش، دود و خون» این روزها سرو صدای زیادی در فضای سیاسی کشور راه انداخته‌است. بخصوص اینکه کتاب متکی به چندین گفت‌وگوی خاص با رئیس جمهور سابق و دو معاون اوست. آنها در گفت‌وگوهایشان که در روزهای پایانی دولت دوازدهم صورت گرفته، دست به افشاگری در مورد بسیاری موضوعات زده‌اند که پیش از آن حاضر به طرح‌شان نبودند. جزئیات این گفت‌وگوها تماما در کتاب آمده‌است.

به گزارش اعتماد آنلاین، اما این کتاب چه می‌گوید؟ کتاب در مورد اثرات تحریم‌های اقتصادی امریکا علیه ایران است و با دقت توضیح می‌دهد که امریکا چه کسانی، شرکت‌هایی، کالاهایی و مسیرهایی را علیه ایران تحریم کرده بود. هزینه‌های ناشی از تحریم‌ها نیز در این کتاب آمده و به طور خاص اینکه در کتاب مشخص شده چه کسانی معروف به کاسبان تحریم‌ها شدند.

جزئیات کتاب در مورد بازار ارز و حضور چندین گروه جاسوس خارجی در این بازار شگفت‌آور است. بخصوص اینکه این ادعاها با تایید جهانگیری معاون رئیس جمهور همراه شده‌است.

بخش دیگری از کتاب پارا از اقتصاد به سمت سیاست می‌برد و به واکاوی چندین اتفاق جنجالی می‌پردازد. موضوع گرانی ناگهانی بنزین و ادامه پرداخت یارانه‌ها از جمله دو موضوع حساس مطرح شده در کتاب است. در این بخش هم کتاب سعی می‌کند با اتکای به اطلاعات شفاهی که از طرف برخی مسولان ارشد کشور در اختیارش قرار گرفته، به نهان‌خانه گردانندگان این پروژه‌ها سرک بکشد.

اما شاید نقطه عطف کتاب انتشار فهرست افرادی باشد که توسط امریکا امریکا تحریم شدند ولی نامشان هیچگاه در ایران نیامد. این گروه توسط گروه ضدجاسوسی،‌خزانه‌داری امریکا شناسایی شده‌بودند و اکثرشان ساکن ایران نبودند. در کنار همه اینها، گزارش گفت‌وگوی دیدار با حسن روحانی بخش جذاب این کتاب است.

در این گزارش روحانی، به موضوعاتی می‌پردازد که هنوز هم طرح برخی از آنها با حاشیه‌های سیاسی همراه است. نویسندگان این کتاب بهراد مهرجو و ولی خلیلی هستند که هر دو سابقه 20 سال روزنامه‌نگاری در کارنامه دارند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

روسیه بازار فولاد ایران را قبضه کرد/ از دست رفتن ۷۰۰ میلیون دلار صادرات فولاد در ۴ ماه

چ سپتامبر 7 , 2022
اعتمادآنلاین| سیدرضا شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به افت شدید صادرات فولاد گفت: متاسفانه از ابتدای سال به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، قیمت‌ فولاد ناگهان افزایش یافت که شبانه تصمیم گرفتند عوارض سنگینی برای صادرات وضع کنند و هر چه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000