زمان سفر پوتین به منطقه جنگ زده دونباس

اعتمادآنلاین|

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز سه‌شنبه گفت بدون تردید هر وقت که زمانش برسد، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به منطقه دونباس سفر خواهد کرد.

​به گزارش فارس، «دیمیتری مدودف» رئیس جمهور سابق روسیه و معاون کنونی شورای امنیت ملی این کشور ماه پیش به دونباس سفر کرده و در آنجا با رؤسای دو منطقه دونتسک و لوهانسک دیدار و گفت‌وگو کرد.

سخنگوی کرملین گفت که پوتین روز سه‌شنبه در رزمایش «وستوک-۲۰۲۲» که در شرق دور روسیه و در آب‌های سواحل شرقی این کشور برگزار می‌شود، شرکت کرد.

پسکوف گفت که پوتین با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع و «والری گراسیموف» رئیس ستاد ارتش روسیه در منطقه نظامی «سرگیفسکی» دیدار کرد. وی قرار است مرحله نهایی این رزمایش را نیز مشاهده کند.

این رزمایش با شرکت چندین همسایه روسیه و همچنین سوریه، هند و چین از اول سپتامبر (پنجشنبه ۱۰ شهریور) آغاز شده و قرار است روز چهارشنبه این هفته پایان یابد.

به گفته روسیه، بیش از ۵۰۰۰۰ نظامی و بیش از ۵۰۰۰ تجهیزات نظامی از جمله ۱۴۰ فروند هواپیمای نظامی و ۶۰ کشتی جنگی در این رزمایش شرکت کره‌اند.

طی روزهای اخیر، معاون وزارت دفاع روسیه گفت که این رزمایش علیه هیچ کشوری نیست. «آلکساندر فومین» معاون وزارت دفاع روسیه گفت که رزمایش «وستوک- ۲۰۲۲» در منطقه نظامی در شرق روسیه علیه هیچ کشور یا ائتلاف نظامی خاصی نیست.

این گزارش حاکیست، ناتو در تقابل با روسیه یک رزمایش چند ملیتی را در گرجستان با حضور هزاران نظامی و چندین کشور متحد برگزار کرده است. منابع رسانه‌ای از برگزاری رزمایش چند ملیتی با میزبانی گرجستان و مشارکت چند کشور و فرماندهی آمریکا در قاره اروپا خبر دادند.

به گزارش وبگاه «گرجستان آنلاین» رزمایش چند ملیتی «شریک شایسته ۲۰۲۲» در گرجستان به طور رسمی از امروز سه شنبه آغاز شد. این ششمین بار بود که گرجستان میزبان رزمایش نظامی چند ملیتی «شریک شایسته ۲۰۲۲» است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

درخواست پنتاگون از ایران درباره فعالیت‌های دریایی در منطقه

س سپتامبر 6 , 2022
اعتمادآنلاین| سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه عنوان کرد: ما از ایران می‌خواهیم که طی فعالیت‌های دریایی‌اش در منطقه از قواعد و نرم‌های بین‌المللی پیروی کند. به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره،‌ این درخواست سخنگوی پنتاگون در پی آن است که چند روز پیش ناوشکن "جماران" جمهوری اسلامی ایران در حین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000