نقشه خبیثانه خواهر و برادر در تماس صوتی واتساپ

اعتمادآنلاین|

خواهر و برادری با تماس صوتی در پیام‌رسان واتساپ مدعی می‌شدند افراد در قرعه‌کشی برنده شده‌اند و از آنها کلاهبرداری می‌کردند.

به گزارش اعتماد آنلاین، در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق تماس واتساپی تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مازندران قرار گرفت.

طبق گفته شاکیان، شخصی با هویت نامعلوم از طریق تماس صوتی واتساپی، اعلام می‌کرد اخیرا در قرعه‌کشی، برنده جایزه شده‌اند و برای واریز مبلغ جایزه به حساب فرد برنده نیاز به اعلام کدهای ارسالی به گوشی است. این متهمان پس از جلب اعتماد و دریافت اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم یکبار مصرف اقدام به برداشت موجودی حساب می‌کردند.

با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد یکی از متهمان این پرونده به صورت حرفه‌ای، با شاکیان از داخل زندان و از طریق اپلیکیشن واتساپ تماس می‌گیرد و برای شانس بیشتر عملی شدن نقشه خود، آرم واتساپ خود را به آرم یکی از ارگان‌های دولتی کشور تغییر داده است تا اشخاص هنگام دیدن این لوگو یا آرم از درست بودن تماس از سوی نهاد مربوطه اطمینان داشته باشند.

کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند همدست متهم اصلی را که خواهر او بود، در حال خرید و فروش طلا با وجوه کلاهبرداری‌شده دستگیر کنند.

این متهمان سایبری در بازجویی‌ها به برداشت غیرمجاز از حساب 14 نفر به مبالغ 10 میلیارد ریال اعتراف کرد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

تاکید مجدد ایران به کلیدواژه «تضمین» در مذاکرات برجام + ویدئو

د سپتامبر 5 , 2022
اعتمادآنلاین| ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست با خبرنگاران درباره جزییات مذاکرات وین گفت: ایران دیدگاه‌های خود را به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا منتقل کرده و منتظر پاسخ طرف مقابل هستیم. *لغو کامل تحریم‌ها علیه دولت و ملت ایران از اهداف اساسی مذاکرات است. *اگر در طرف مقابل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000