پهپاد‌های مختلف اوکراین در نمایشگاه ترکیه، گامی صرفا نمایشی

اعتمادآنلاین|

در حالیکه پهپادهای اهدایی غرب و ترکیه موفقیت چندانی در جبهه اوکراین با روسیه نداشته‌، همزمان با برپایی نمایشگاه هوایی در ترکیه، چند نمونه پهپاد با موتور اوکراینی نیز در این نمایشگاه در حالی عرضه شده و میزبان مدعی ساخت جنگنده‌های پیشرفته است.

​به گزارش فارس، به نوشته شماره یکشنبه «یوکرین فورم» این پهپادها با موتورهای اوکراینی در نمایشگاه «تکنوفست» در شهر «سامسون» ترکیه ارائه شده است. «واسیل بودنار» سفیر اوکراین در ترکیه، این موضوع را در یک پست فیسبوکی اعلام کرد.

این دیپلمات اوکراینی در پست خود نوشت: «پهپادهای "آکینچی" و "کزیللما " با موتورهای ساخت اوکراین در کنار پهپاد معروف "بیرقدار تی بی-۲ " جایگاه ویژه‌ای در بین محصولات شرکت "بایکار" دارند.»

بنابر ادعای «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار تجهیزات نظامی روسیه را در طول نبرد منهدم کردند.

این در حالی است که خلبانان اوکراینی تایید کردند که استفاده از پهپاد «بیرقدار» به دلیل برتری قاطع روسیه و پوشش پدافند هوایی در منطقه کاهش یافته است.

خلبانان اوکراینی اخیرا در مصاحبه با نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» تایید کردند که استفاده از پهپاد بیرقدار به دلیل برتری قاطع روسیه و پوشش پدافند هوایی در منطقه کاهش یافته است. در حالی که این پهپادها عمدتاً به ماموریت‌های شناسایی امن‌تر برای شناسایی و شناسایی اهداف برای حملات توپخانه منتقل شده است، دستکم هشت نوع از این پهپاد از ماه مارس به این سو سرنگون شده‌اند.

پهپاد ترکیه

گزارش‌های اولیه حکایت از آن داشت که شرکت ترکیه‌ای بایکار قصد دارد نه تنها کارخانه تولید پهپادهای رزمی بیرقدار را در اوکراین بسازد، بلکه قصد دارد نمونه‌های جدیدی نیز تولید کند.

شرکت بیرقدار ترکیه، تصاویری از دومین نمونه آزمایشی پهپاد خود منتشر کرده است. این پهپاد در دو نوع ساخته خواهد شد. نوع اول مخصوص بمباران اهداف زمینی و حمل بمب و موشک‌های هوا به زمین است و از قابلیت شلیک موشک هوا به هوا برخوردار نیست. نوع دوم مجهز به رادار و سرعت ابرفرا صوت دارد و همچنین قادر به شلیک موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین است و می‌تواند وارد نبردهای هوایی شود.

پهپاد ترکیه

این گزارش حاکیست، در حالیکه غول دفاعی ترکیه شرکت «بایکار» مدعی است که پهپادهای رزمی محبوب خود، بیرقدار را به طور کامل از داخل ترکیه تهیه می‌کند، قطعات پهپادهای سرنگون‌شده در درگیری‌های متعدد، مشخص کرد که این بخش‌هایی از پهپاد توسط تولیدکنندگان آمریکایی، کانادایی و اروپایی ساخته شده‌اند.

پهپاد ترکیه

با افشای این مسئله، قانون‌گذاران آمریکا دولت بایدن را تحت فشار قرار می‌دهند تا بررسی کند که چگونه قطعات و فناوری ایالات متحده به یکی از محبوب‌ترین نمونه‌های پهپاد در بازار جهانی تبدیل شده است.

این پهپاد در سال ۲۰۲۰ توسط جمهوری آذربایجان در جنگ علیه ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی نیز استفاده شد. تصاویری از لاشه هواپیماهای بدون سرنشین منتشر شده توسط رسانه‌های محلی و ارتش ارمنستان در آن زمان، قطعاتی را نشان داد که با قطعات ساخته شده چندین شرکت مستقر در ایالات متحده مطابقت دارد. برخی از این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که اقداماتی را برای توقف فروش مستقیم به ترکیه انجام داده اند، اما برخی دیگر به فروش قطعات کلیدی خود ادامه می دهند.

ترکیه در سال‌های اخیر صادرات بیرقدار را افزایش داده است. اکنون دستکم ۱۴ کشور صاحب این پهپادها و ۱۶ کشور دیگر به دنبال خرید آن هستند.

طی روزهای گذشته ترکیه نمایشگاه هومایی را برپا کرده و رسانه‌های این کشور از جمله خبرگزاری «آناتولی» سعی در برجسته کردن این نمایشگاه دارند.

آناتولی در بخشی از گزارش خود نوشت، جنگنده‌های ترکیه‌ای در این نمایشگاه اقدام به انجام حرکات نمایشی می‌کنند. در این جشنواره همچنین مهم‌ترین محصولات صنایع دفاعی ترکیه از جمله پرنده‌های بدون سرنیشین این کشور به نمایش گذاشته شده است. رسانه‌های ترکیه‌ای همچنین تصاویری از موتورهای هواپیما را منتشر کردند که در این نمایشگاه در معرض عموم قرار گرفته‌اند.

پهپاد ترکیه

ترکیه در حالی در پی ساخت جنگنده‌های پیشرفته بر آمده که به دلیل فقر دانش، ردر پی همکاری با یک شرکت مشهور انگلیسی برای ساخت موتور جنگنده نسل پنجم است به طوریکه رئیس صنایع دفاعی ترکیه چندی قبل از همکاری با یک شرکت مشهور انگلیسی برای ساخت موتور جنگنده نسل پنجم ساخت ترکیه خبر داد.

«اسماعیل دمیر» رئیس صنایع دفاعی ترکیه در یک برنامه تلویزیونی گفت جنگنده در حال ساخت «تی اف» یک جت نسل پنجم با ویژگی‌های مشابه «اف-۳۵» شرکت «لاکهید مارتین» است که توسط شرکت صنایع هوافضای ترکیه به عنوان پیمانکار اصلی در حال توسعه است.

دمیر با بیان اینکه علاوه بر موتور« اف-۱۱۰» یک گزینه موتور جایگزین نیز وجود دارد که از آمریکا عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: «امکان همکاری با رولز رویس را برای تهیه موتور داریم»

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

هدف‌گذاری رشد ۳۰ درصدی نقدینگی در سال 1401/ کاهش مطالبات بانک مرکزی از دولت

ی سپتامبر 4 , 2022
اعتمادآنلاین| علی صالح آبادی در حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور که صبح امروز به منظور نظارت ستادی در بانک مرکزی حضور یافته بود، کنترل تورم، اصلاح نظام بانکی، تقویت حکمرانی ریال، توسعه بانکداری اسلامی و ثبات بخشی به بازار ارز را از جمله مهمترین برنامه های راهبردی بانک مرکزی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000