اتحاد ایران، روسیه و چین علیه آمریکا به آرامی درحال شکل‌گیری است

اعتمادآنلاین|

شبکه خبری بلومبرگ در گزارش تحلیلی خود با بررسی افزایش همکاری‌ها میان ایران، روسیه و چین در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: ایالات متحده به هر کجا که نگاه می‌کند، رقبای ژئوپلیتیکش در حال ایجاد اهداف مشترک هستند. این کشورها اگرچه مانند واشنگتن ائتلاف‌های نظامی رسمی ندارند اما به آرامی در حال ایجاد اتحادی علیه آمریکا هستند که از برخی جهات آنها را خطرناک‌تر می‌کند.

به گزارش ایسنا، بلومبرگ ادامه داد: واشنگتن هنوز با یک ائتلاف تمام عیار از قدرت‌های متخاصم روبرو نشده است اما این، یک روش اشتباه است که درباره سه کشوری که به‌طور فزاینده در دشمنی خود با واشنگتن، متحد شده‌اند، فکر نکنیم.

از نظر آمریکایی‌ها، اتحادهای نظامی رسمی معیار همکاری بین‌المللی است. باتوجه به اینکه واشنگتن ده‌ها متحد در سراسر جهان دارد، این امر تعجب‌آور نیست. این روابط نقشی حیاتی در دکترین ایالات متحده ایفا می‌کند و به بسیاری از آمریکایی‌ها دیدگاه خاصی داده است.

این شبکه با اشاره به مواردی از اتحادهای نظامی آمریکا با کشورهای مختلف جهان گزارش داد: ایران، روسیه و چین به گونه‌ای که آمریکایی‌ها معمولاً از این اصطلاح استفاده می‌کنند، متحد نیستند اما در سال‌های اخیر مسکو و پکن به دنبال روابط قوی‌تر با ایران بوده‌اند. ایران و روسیه در سال 2015 در سوریه متحد بودند و برای نجات دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه تلاش کردند و سیاست آمریکا را که به دنبال برکناری او بود، مات کردند. فروش تسلیحات روسیه و چین مدت‌هاست که ارتش ایران را تقویت کرده است. به‌علاوه روابط اقتصادی و دیپلماتیک به تهران کمک کرده است تا تأثیر تحریم‌های بین‌المللی را کاهش دهد.

بلومبرگ افزود: ایران و چین روابط دیرینه خود را از طریق یک توافقنامه مشارکت استراتژیک 25 ساله که در سال 2021 امضا شد، رسمیت بیشتری بخشیدند. همچنین روس‌ها با برنامه ماهواره‌ای به ایران کمک می‌کنند و دسترسی ترجیحی به ذخایر غلات را برای این کشور فراهم می‌کنند. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این باره گفت که این هم‌گرایی روسیه و ایران چیزی است که کل جهان باید به آن به عنوان یک تهدید عمیق نگاه کند.

این شبکه آمریکایی تاکید کرد: درک منطق این همکاری آسان است. هر سه این قدرت‌ها به دنبال حفظ و محافظت از سیستم‌های سیاسی غیرلیبرال هستند، ایالات متحده را از همسایه‌های جغرافیایی خود بیرون می‌کنند و نظم پس از جنگ سرد تحت سلطه واشنگتن را عقب می‌رانند. در واقع آنها می‌توانند به‌طور هم‌زمان قدرت آمریکا را در چندین جبهه تحت فشار قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

پست بعدی

مشکل فنی ایرلاین‌ها برای فروش بلیت اربعین تا پایان امروز رفع می‌شود

ش سپتامبر 3 , 2022
اعتمادآنلاین| در حالی که مقرر شده بود از صبح امروز شنبه ۱۲ شهریورماه، شرکت‌های هواپیمایی فروش بلیت به مقصد عراق را برای زائران اربعین آغاز کنند، در حال حاضر به نظر می‌رسد وب‌سایت‌ها با مشکل فنی مواجه شدند و امکان فروش بلیت با اختلال مواجه شده است. به گزارش ایسنا، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000