چرا علیرضا دبیر شانسی در بلگراد ندارد؟

اعتمادآنلاین|

رییس فدراسیون کشتی با وجود نامزدی برای پست هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی، هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد.

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی هر چند در موارد زیادی هم‌چون تامین و تجهیز زیرساخت‌های کشتی و نتایج تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف، موفق شده عملکرد خوبی را از خود بر جای بگذارد، اما در مقابل به همان اندازه در بحث رسیدن به کرسی‌های بین‌المللی ناموفق بوده است.

شکست عباس جدیدی در انتخابات شورای المپیک آسیا و بی‌برنامگی و در نهایت انصراف حمید سوریان از حضور در انتخابات اتحادیه جهانی کشتی، نمونه‌هایی از عملکرد ناموفق فدراسیون کشتی در کسب کرسی‌های بین‌المللی کشتی بوده است.

اما پس از انصراف سوریان از حضور در انتخابات اتحادیه جهانی کشتی که بدون رایزنی کافی با سایر کشورها و سفرهای برون‌ مرزی انجام شد، در نهایت علیرضا دبیر به قول خود برای خالی نشدن عرصه و با اصرار سایرین برای حضور در انتخابات هیات رییسه اتحدیه جهانی کشتی ثبت نام کرد.

مرحله نخست انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی، آبان سال گذشته در حاشیه مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در صربستان، برگزار شد که سوریان پیش از برگزاری انتخابات به دلیل این که شانسی برای موفقیت در این انتخابات نداشت از نامزدی کناره‌گیری کرد و در انتخابات نیز حاضر نشد.

اما مرحله دوم انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی قرار است هجدهم شهریور یک روز قبل از آغاز رسمی رقابت‌های کشتی بزرگسالان جهان در بلگراد صربستان برگزار شود.

این بار علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی عازم صربستان می‌شود اما او نیز هم‌چون عباس جدیدی و حمید سوریان شانسی برای رسیدن به کرسی مهم هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی نخواهد داشت.

دبیر بارها اذعان کرده برای کسب کرسی اتحادیه جهانی کشتی حاضر نیست دست به جیب شود و ترجیح می‌دهد این پول را برای کشتی ایران که به لحاظ مالی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، هزینه کند.

بر همین اساس نیز دبیر طی ماه‌های گذشته برای رایزنی و جلب نظر کشورهای دیگر فعالیت چندانی نداشته و حاضر نشده عازم کشورهای دیگر شود یا به رسم معمول طی دوره‌های قبل، میزبانی رقابت‌های مختلف کشتی و اردوهای مشترک را برای جلب نظر دیگر کشورها بر عهده بگیرد.

با این اوصاف امید چندانی به موفقیت علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی نیست و نماینده ایران شانس چندانی برای حضور در جمع ۶ نفر نهایی ندارد، مگر این که اتفاق خاصی رخ بدهد تا شاهد موفقیت دبیر در انتخابات باشیم.

پست بعدی

جایزه‌ حقوق بشر «هامبورگ» ۲۰۲۲ برای «مجبوریم»

ش سپتامبر 3 , 2022
اعتمادآنلاین| شب گذشته ۱۱ شهریور ماه، در نشست انجمن فرهنگی هنری ادبی «هم‌نشست»، جایزه حقوق بشر هامبورگ ۲۰۲۲ به رضا دُرمیشیان برای ساخت فیلم «مجبوریم» اهدا شد. به گزارش ایسنا، این مراسم در سینما متروپولیس شهر هامبورگ با حضور رضا دُرمیشیان برگزار شد و این جایزه توسط استادجلال خالقی مطلق […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000