شرایط و مبلغ وام ودیعه مسکن مستاجران کم درآمد/ زمان و نحوه ثبت نام

جزئیات و شرایط وام ودیعه مسکن مستاجران کم درآمد اعم از مبلغ و مدارک وام مستاجران را در این خبر خواهید خواند.

شرایط و مبلغ وام حمایتی مستاجران/ زمان و نحوه ثبت نام

به گزارش راهبرد معاصر، با جهش قیمت ها در همه بازار ها قیمت مسکن نیز ملتهب شده است و تاثیرات آن به مرور در حال تخلیه در نرخ اجاره و رهن مسکن است که فشار مضاعفی را در شرایط فعلی اقتصاد روی دوش اقشار کم درآمد می گذارد. وزارت راه به دستور رئیس جمهور برای ساماندهی به شرایط موجود وارد میدان شده و چند بسته سیاستی از جمله وام ودیعه مستاجران کم درآمد، سیاست های مالیاتی و مالیات بر خانه های خالی و الزامی شدن کد رهگیری مستاجران با هدف رصد میزان رشد اجاره بها و … را در دستور کار قرار داده است. هر چند هنوز مبلغ وام مستاجران و شرایط ثبت نام تسهیلات اجاره به صورت دقیق از سوی مقامات رسمی اعلام نشده اما گمانه زنی هایی در خصوص مبالغ پرداختی در برخی رسانه ها منتشر شده و که از پرداخت وام 50 میلیونی ودیعه مسکن مستاجران حکایت دارد و آخرین جزییات در ادامه در باره وام مستاجران می اید. همچنین به محض انتشار جزئیات ثبت نام و شرایط وام حمایتی مستاجران، از همین طریق اطلاع رسانی خواهد شد. تا این لحظه به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی سامانه اطلاعات یارانه بگیران و بانک اطلاعات رفاهی ایرانیان منبع انتخاب افراد واجد شرایط است.

وام مستاجران

وام ودیعه مستاجران چیست؟

وام مستاجران تسهیلاتی است که وزارت راه و شهرسازی برای مستاجران با درآمد کم طراحی کرده تا بخشی از افزایش نرخ ها را در بازار رهن و اجاره جبران کند و به پیامدهای اجتماعی ناشی از ناتوانی افراد از پرداخت اجاره منجر نشود. وام ودیعه مسکن مستاجران به صورت کم بهره و کمک هزینه خواهد بود و بخشی از مبلغ رهن مستاجران را تامین می کند که با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی تامین و پرداخت خواهد شد.


به گفته دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه این یک سیاست کوتاه مدت است و در کنار برنامه ها مانند طرح اقدام ملی مسکن یا مسکن ملی اجرا می شود و ادامه آن منوط به شرایط اقتصادی کشور خواهد بود.

مبلغ وام مستاجران

مبلغ وام مستاجران چقدر است؟

بالاخره رئیس جمهور در نشست هیات دولت میزان دقیق وام مستاجران را گفت تا گمانه زنی ها در این حوزه تمام شود. به گفته روحانی مبلغ وام ودیعه مسکن مستاجران کم درآمد در تهران 50 میلیون تومان و در شهرهای بزرگ 30 میلیون تومان است. همچنین در شهرهای کوچک نیز مبلغ 15 میلیون تومان به مستاجرات تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت خواهد شد. تا پیش از این سخت از وام های 10 الی 70 میلیونی زده شده بود.

بر اساس گفته رئیس جمهور بهره و سود وام اجاره مستاجران 13 درصد است و این وام به کسانی که حقوق ثابت دارند و افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند پرداخت می شود.

پست بعدی

خانه ابدی پدرسالار / سنگ قبری با دستخط و امضای خودش

چ جولای 22 , 2020
تصویری از سنگ قبر محمدعلی کشاورز، که ۳۷روز پیش در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران دفن شد، منتشر شده است. روز یکشنبه ۲۵ خرداد۹۹ خبر درگذشت محمدعلی کشاورز، هنر کشور را در بهت فرو برد. محمدعلی کشاورز یکی از قدیمی‌ترین بازیگران عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون بود که روز سه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000