نگرانی غربی‌ها درباره سایت‌های هسته‌ای ایران کاملاً بی‌اساس است

اعتمادآنلاین|

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، اعلام کرد که بسیاری از نگرانی‌های کشورهای غربی در خصوص وجود ذرات اورانیوم یافت شده در سایت‌های هسته‌ای ایران قبل از سال 2003 کاملاً بی پایه و اساس است. وی تاکید کرد، «در حال حاضر هیچ گونه فعالیت هسته‌ای غیرمجاز در این تأسیسات انجام نمی‌شود».

به گزارش تسنیم، نماینده روسیه در وین ادامه داد: «این موضوع دیگر همه را خسته کرده و آزار دهنده شده است. علاوه بر این، بسیاری از نگرانی‌هایی که همکاران غربی ما در خصوص آنها صحبت می کنند، اگر بخواهم با یک اصطلاح روسی بگویم: "حتی ارزش تخم مرغ پرت کردن را هم ندارند". تمام این مسائل مربوط به گذشته و مدتها قبل بود و در حال حاضر هیچ فعالیت هسته‌ای غیرمجاز در تاسیسات ایران انجام نمی‌شود.»

اولیانوف یادآور شد: «ایران باید تا حدی که لازم است به سؤالات اساسی آژانس پاسخ دهد تا واقعاً تصمیم درباره حذف این موضوع از دستور کار شورای حکام این سازمان گرفته شود».

اولیانوف تاکید کرد که مقامات تهران به شرکای غربی که در مذاکرات وین شرکت دارند و اعضای شورای حکام آژانس هستند ،اعتماد ندارد. وی افزود: «البته واقعاً دلایل موجهی برای چنین بی اعتمادی وجود دارد، برای اینکه کشورهای غربی در زمان صدام حسین در رابطه با عراق و در مورد پرونده شیمیایی سوریه نیز "موضع گیری کاملاً ناصادقانه و غیرواقعی" اتخاذ کرده بودند و ثابت کردند که قابل اطمینان نیستند. متاسفانه این یک سلاح قدرتمند در دست کشورهای غربی است.»

این دیپلمات بلندپایه روس در پایان گفت: «به همین دلیل برای طرف ایرانی مهم است که تضمین‌هایی را از طرف همه شرکت‌کنندگان در برجام دریافت کند که اگر تهران توضیحات مورد نیاز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را داده و رافائل گروسی، مدیرکل آن یک گزارش رضایت‌بخشی در این زمینه ارائه دهد، پس از آن، کشورهای غربی دیگر به‌طور مصنوعی این موضوع را در شورای حکام آژانس مطرح نکنند.»

پست بعدی

قیمت طلای جهانی کاهشی باقی ماند

چ آگوست 31 , 2022
اعتمادآنلاین| طلا پنجمین ماه پیاپی کاهش قیمت را تجربه می‌کند که طولانی‌ترین روند کاهش قیمت این فلز گرانبها طی 4 سال گذشته‌است. دلیل اصلی این سقوط را می‌توان سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ بانک مرکزی آمریکا دانست. به گزارش تسنیم، مقامات فدرال‌رزرو آمریکا اعلام کردند همچنان متعهد به مبارزه با تورم هستند، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000